چاپ این برگه

نظر محمد علی وکیلی در مورد تاجگردون، سید باقر موسوی ، غلام محمد زارعی و بزرگواری

مدیرمسئول روزنامه ابتکار با اشاره به فضای همدلی و صمیمیتی که در میان نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد در تهران وجود دارد؛ گفت: گمانه زنی ها و پیش داوری های برخی از سایت ها و رسانه ها درباره اختلاف میان نمایندگان و نخبگان کاملا غیرواقعی است و همه باید تلاش کنیم در حال حاضر با هم افزایی از همه ظرفیت ها استفاده کنیم.

دکتر محمدعلی وکیلی در گفتگو با خبرنگار «بویر نیوز» به اهمیت همدلی و همراهی همه نیروهای استان در شرایط فعلی اشاره داشت و افزود: بحث فرسوده سردسیری و گرمسیری و تعصبات قومی قبیله ای از سوی هیچ فردی پذیرفته نیست و تجربه ثابت کرده است که این نوع نگاه نتیجه ای جز عقب ماندگی و عدم توسعه استان نداشته است.

وکیلی با بیان اینکه با استفاده ازظرفیت ها و توانمندی های نمایندگان استان و نخبگان می توان در جهت توسعه و پیشرفت بهره برداری کرد، تاکید داشت: با هم افزایی و استفاده از توان نیروهای مختلف می توانیم دین خود به استان را ادا کنیم و در جهت آبادانی استان گام برداریم.

وی در رابطه با توانمندی های نخبگان استان گفت: آنچه که واقعیت است تاجگردون از مقبولیت بالایی در سطح کلان است که محصول رویکرد وزین ایشان در دوران مدیریتشان است که ظرفیت خوبی است و وی از سرمایه ملی است که تاثیر وی در مناسبات کشوری قابل انکار نیست.

ایشان درباره سید باقر موسوی نماینده سابق بویراحمد و دنا نیز گفت: وی از پیشکسوتان و نیروهای فکری است که به دلیل کاریزمای که دارد هم مورد مقبولیت مردمی است و هم جایگاه ایشان در سطح ملی را نمی توان نادیده گرفت و دارای اعتبار فکریست.

وکیلی ادامه داد: آنچه که من شاهد هستم اینکه هم آقای موسوی در دوران مسئولیتشان و نمایندگی خود این مرز بندی های کاذب را قبول نداشتند و برای دستیابی نیروهای خوب استان به جایگاه شایسته تلاش می کردند و هم این روزها شاهد تلاش تاجگردون هستیم که برای نیروهای زاگرس نشین بخصوص نیروهای استان به سهمی که لایقش هستند، برسند.

 مدیرمسئول روزنامه ابتکار در ادامه سخنانش به تعامل خوب نماینده بویراحمد و دنا با دولتمردان اشاره کرد و گفت: آقای زارعی شخیصتی متین هستند که پر انرژی پیگیر مسائل هستند و ارتباطات خوب ایشان هم یکی دیگر از ظرفیت های استان است.

وکیلی ادامه داد: از توان بزرگواری  دیگر نماینده استان هم نباید غافل شد و ارتباط و همراهی ایشان با این مجموعه باعث هم افزایی و تقویت مجموعه خواهد شد.

وی ضمن محکوم کردن هرنوع تلاش در جهت خنثی سازی توانمندی افراد و حرکاتی که باعث برجسته شدن اختلافات جزیی گردد یا ایجاد سوء تفاهم در میان آنها منجر شود، افزود: این گونه تلاش ها در جهت تقسیم مردم به ” گرمسیر و سردسیر” خیرخواهانه نیست و باید همدیگر را کمک کنیم و زمینه پیشرفت یکدیگر را فراهم آوریم.

ایشان با تاکید بر فضای خوب و همدلی شکل گرفته در میان نیروهای استانی در تهران، گفت: مردم از ما انتظار دارند تا با بلوغ فکری و همگرایی در جهت توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد گام برداریم.

وکیلی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید نشاط خاصی را در میان مردم بوجود آورده است، گفت: فرصت مناسبی است تا با تقویت همدیگر و همدلی می توان نیروی حداقلی را به توان حداکثری رساند و عدم اجماع و تکروی نتیجه جز ناکامی نیروهای کارآمد نخواهد داشت.

مدیر مسئول روزنامه ابتکار از رسانه ها و فعالان سیاسی و فکری استان خواست تا با کنار گذاشتن تعصبات قومی و قبیله ای و همچنین تعلقات سیاسی همه در کنار یکدیگر به همگرایی و هم افزایی یکدیگر کمک کنیم و از دامن زدن به شایعات و تفسیرها و تحلیل هایی که باعث چندقطبی شدن و ایجاد اختلافات می شود پرهیز کنند.

محمدعلی وکیلی در پایان گفت: ما اینقدر مسئله داریم که لازم نباشد به موضوعاتی که سالهاست مطرح بوده و هیچ اثری در توسعه استان نداشته، بپردازیم و بنابراین می توانیم “نشدن ها را به شدن” تبدیل کینم.