چاپ این برگه

کارشکنی و مخالفت شدید یکی از نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد با گزینه های بومی برای استانداری

گروه سیاسی – سیاوش آذر : تاکنون تکلیف استانداری بیش از 13 استان کشور مشخص شده و مجمع نمایندگان این استان ها توانتسته اند بر روی یک گزینه بومی متناسب با شرایط اعلام شده از سوی وزارت کشور به توافق برسند تا هر چه زودتر دولت یازدهم بتواند کار خود را در این استان ها آغاز کند.

به گزارش بویر نیوز، همواره استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از مطالبات جدی خود را نبود مدیران اجرایی و کاربلد در راس هرم مدیرتی استان دانسته و مردم آن تاکید دارند تا برای برون رفت از بن بست توسعه نیافتگی در بخش صنعت و راه و ایجاد شرایط مناسب و زیرساختی برای ایجاد مشاغل پایدار و صنعت بادوام، لزوم استفاده از مدیران توانمند، باتجربه، دلسوز، آشنا به مسائل و مشکلات استان، بی حاشیه و سفارش ناپذیر در راس هرم مدیریت اجرایی کهگیلویه و بویراحمد ضروری است.

شنیده ها حاکی از آن است که در میان گزینه های موجود بومی که توسط برخی نمایندگان مطرح شده همه تفکر اصلاح طلبی دارند و برخی از آنها هم در گذشته سوابق بسیار روشنی داشته و حتی در میان مردم هم از محبوبیت بالایی دارند، اما شنیده های خبرنگار بویرنیوز حاکی از آن است که نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد تمایل به استفاده از نیروی بومی توانمند به عنوان استاندار دارند اما یکی از نمایندگان استان که البته ادعای اصلاح طلبی و حمایت از نیروهای بومی ایشان گوش فلک را کر کرده با انتخاب استاندار بومی کاملا مخالف است.

از آنجا که وزارت کشور به نمایندگان اعلام داشته تا فردی را معرفی کنند که در سوابق شغلی خود حداقل استاندار، معاون استاندار، نماینده مجلس، معاون وزیر یا وزیر را در پرونده خود داشته باشد،  ظاهرا این نماینده چون فرد مناسبی در حوزه انتخابیه خود برای تصدی گری استانداری ندارد با استاندار بومی مخالفت می کند و البته همواره در مجامع عمومی ادعا می کند که همه باید به هم کمک کنیم و گرمسیری و سردسیری باعث عقب ماندگی استان خواهد شد.

چندین بار ایشان نوشته و گفته که خودزنی در کهگیلویه و بویراحمد بیداد می کند، حال سوال اینست که اصرار این نماینده برای آوردن استاندار از خارج استان خو نوعی خودزنی نخواهد بود؟

اگر ما نتوانیم استانداری بومی در استان داشته باشیم و تحمل همدیگر در استان به این کوچکی را نداشته باشیم چطور توقع رشد و پیشرفت یکدیگر را داریم.

پیش بینی این است که در نهایت و با کارشکنی برخی نمایندگان، وزارت کشور هم از فرصت استفاده کرده و چند گزینه غیربومی را پیشنهاد داده و مثل همیشه غریبه پرستی را در کهگیلویه و بویراحمد به اوج برسانیم

امید است تا نمایندگان استان با مردم خود صادق باشند و بجای سحنرانی برای استفاده از نیروهای بومی، در عمل به هم استانی های خود اعتماد کنند.