چاپ این برگه

داستان نماینده شدن بزرگواری

مطلب دریافتی- روز دوشنبه 21/5/1392روز بسيار تلخي براي اهالي كهگيلويه و بويراحمد و در سطح وسيعتر همه اقوام متدين لر بوده است. چرا كه يكي از به اصطلاح نمايندگان آنها در مجلس شوراي اسلامي نطقي سخيف قرائت نمود.
هر چند در اين زمينه صحبت¬ها و تحليل¬هاي مختلفي در چند روز اخير صورت گرفت. اما اينجانب به عنوان يكي از افراد منطقه كهگيلويه چند نكته را عرض مي كنم.
1- داستان ورود آقاي بزرگواري به مجلس به اين شرح است:
ايشان در چندين نوبت در انتخابات مجلس از حوزه انتخابيه كهگيلويه، بهمئي و چرام نامزد شدند كه در همه دوره ها بعد از آقاي “حاج محمد موحد” در رده دوم و سوم قرار مي گرفتند. تا اينكه با وساطت بزرگان محلي شهرستان آقاي موحد حاضر شد كه در انتخابات مجلس هشتم از حوزه انتخابيه كهگيلويه نامزد نشوند تا آقاي بزرگواري بالاخره بتواند به مجلس راه يابد. (آقاي موحد از حوزه انتخابيه بهبهان نامزد شد و راي هم آورد ولي براي مجلس نهم ردصلاحيت شد.)
2- مردم كهگيلويه و بويراحمد مردمي بسيار ساده، پاكدل و صادقي هستند كه ارادت خاصي به سادات دارند و بيشتر به اين دليل كه ايشان سيد و اولاد پيغمبر هستند و حتما داراي اخلاق و تقوي هستند به ايشان راي دادند نه بخاطر گرايش سياسي ايشان.
3- با اطمينان مي گويم كه اگر هم مردم بخواهند بر اساس گرايش سياسي راي دهند در خوش بينانه ترين حالت تنها 30% مردم عادي طرفدار مشي سياسي و خط فكري آقاي بزرگواري هستند و در بين ما دانشگاهيان در خوش بينانه ترين حالت 5 درصد.
4- از مردم عزيز ايران كه بصورت زنده آن نطق سخيف را ديده يا شنيده اند، مخصوصا نخبگان و اهالي فرهنگ و رسانه و كساني كه به آنها توهين شد خواهشمنديم كه آن نطق را به حساب مردم غيور كهگيلويه و اقوام لر به حساب نياورند و مطمئن باشند كه ايشان نماينده فكري نوادگان آريوبرزن و ساير شيرمردان لر نيست. همانطور كه كه آقايان كوچك زاده، رسايي و حسينيان نماينده فكري مردم تهران نيستند.
5- از طرف مردم كهگيلويه و بويراحمد از ساير اقوام لر ايران زمين زيبا و از كساني كه به خود آنها يا به شعور آنها توهين شد عذرخواهي مي نمايم.

ع ع ر- مدرس دانشگاه- فرزند كوچكي از قوم لر ايران زمين