چاپ این برگه

واكنش بي سابقه نمايندگان مجلس به اظهارات بزرگواري

نماینده مردم ارومیه طی تذکری از اظهارات یک نماینده مخالف کلیات و خط مشی دولت انتقاد کرد.

خبرگزاری فارس: نظام اسلامی اجازه توهین به هیچ‌کسی را نمی‌دهد

به گزارش بويرنيوز، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس در جلسه علنی امروز(دوشنبه) که به بررسی صلاحیت وزرای پییشنهادی رئیس جمهور اختصاص داشت طی تذکری با استناد به ماده 24 آئین‌نامه داخلی مجلس به اظهارات بزرگواری نماینده کهکیلویه واکنش نشان داد و گفت: رئیس مجلس می‌بایست تریبون آقای بزرگواری را قطع می‌کرد و ایشان را پایین می‌فرستاد .

وی با بیان اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ما حق توهین به هیچکس را نداریم و دادگاه صالحه می‌تواند اتهامات افراد را روشن کند، تصریح کرد: بنده خودم برای مخالفت با 4 وزیر ثبت‌نام کرده‌ام اما در اظهارات خود به کسی توهین نخواهم کرد لذا بهتر است جلوی این کارها گرفته شود.

در همين حال، نمایندگان اردبیل و لاهیجان در تذکرهای جداگانه‌ای از اظهارات نماینده مردم کهگیلویه انتقاد کردند.

خبرگزاری فارس: واکنش نمایندگان لاهیجان و اردبیل به اظهارات بزرگواری

ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان طی تذکری با استناد به ماده 24 و 75 آئین‌نامه داخلی مجلس در جلسه علنی امروز (دوشنبه) خطاب به علی لاریجانی گفت: مدیریت جنابعالی در حفظ کیان و شأن مجلس تا به اکنون عالی بوده است اما نباید اجازه داده شود عده‌ای با زیر سوال بردن شان مجلس مطالبی ناروا پشت تریبون بگویند.

وی در واکنش به اظهارات حجت‌الاسلام بزرگواری درباره مهدی هاشمی گفت: اینکه به بهانه نقد، شخصیت دولت‌ها و اشخاص را زیر سئوال برده و به آنها اتهام هایی چون دله دزد بزنیم سزاوار مجلسی که عصاره مردم است، نیست.

وی از لاریجانی خواست برای حراست از شأن مجلس جلسه علنی را بهتر مدیریت کند.

سید کمال پیرمؤذن نماینده مردم اردبیل نیز در تذکری مشابه گفت: آن آقا از مدرس حرف می‌زند و خودش را چماقدار معرفی می‌کند، آقایان به شأن مجلس و مدرس توهین می‌کنند.

علی لاریجانی در پاسخ به تذکر نماینده مردم لاهیجان و اردبیل گفت: همانطور که گفتم اظهارات آقای بزرگواری درست نبود و بهتر است کسی پشت تریبون مجلس به کسی تهمت نزند.