چاپ این برگه

نمايندگان كهگيلويه و بويراحمد از كدام وزير روحاني بشدت استقبال مي كنند؟

گروه سياسي  / کیمیا پاشایی -بالاخره انتظار به سر رسيد و ديروز حسن روحاني به عنوان رئيس جمهور يازدهم ايران مراسم تحليف خود را بجاي آورد و در همين مراسم تمام اعضاي كابينه خود را معرفي كرد.

به گزارش بويرنيوز؛ در ميان اسامي مطرح شده در كابينه البته همه نمايندگان منتظر شنيدن نام وزير كشور بودند و شايد سوالي پيش آيد كه چرا وزير كشور؟

images

وزير كشور استانداران و فرمانداران را منصوب مي كند و استانداران مي توانند روساي ادارات و سازمان ها را با همفكري نمايندگان به وزرا پيشنهاد دهند.

نمايندگان از دو وجه وزير كشور برايشان مهم است، از يك طرف نمايندگان كهگيلويه و بويراحمد در دولت احمدي نژاد در حاشيه بودند و عليرغم تائييدات مكرر دولت احمدي نژاد، اما در انتصاب ها كمترين توجهي به سخن نماينده نشد و همين شد كه بيشتر چينش مديريت كنوني استان متناسب با خواست نمايندگان مردم نبود.

وزير كشور جديد يك فرد اصولگرا و نزديك به علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي است و جالب آنكه هر سه نماينده كهگيلويه و بويراحمد نيز عضو فراكسيون رهروان ولايت لاريجاني هستند و اميد دارند تا بتوانند از فرصت استفاده كرده و مديران استان را مطابق ميل خود انتخاب كنند.

از منظر دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي در راه است و داشتن فرمانداران و بخشداران هماهنگ در استان مي تواند تا اندازه اي به اقبال مجدد نمايندگان براي نشستن بر كرسي مجلس كمك كند.

بنظر مي رسد با توجه به تركيب كاملا اصولگراي مجلس شوراي اسلامي ،؛ وزير پيشنهادي كشور روحاني از بيشترين اقبال در ميان نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و بخصوص استان كهگيلويه و بويراحمد برخوردار باشد