چاپ این برگه

شوخی انحلال تیم فوتبال شهرداری یاسوج را جدی بگیریم + تصاوير

این روزها هرچند با هر جوان فوتبال دوستی که از انحلال تیم شهرداری سخن می‌گویی آن را یک شوخی تلقی می‌کند، اما آنچه که از زبان اعضای شورای قدیم و جدید جاری می‌شود به ما می‌گوید شوخی انحلال تیم فوتبال شهرداری یاسوج را باید جدی گرفت.

خبرگزاری فارس: شوخی انحلال تیم فوتبال شهرداری یاسوج را جدی بگیریم

به گزارش بويرنيوز به نقل از فارس از یاسوج، تیم فوتبال شهرداری یاسوج چند سالی است که در فوتبال کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد بر سر زبان‌ها افتاده و اکنون دیگر جوان فوتبال دوستی در کشور نیست که اسم این تیم را نشنیده باشد.

به گزارش فارس، تیم فوتبال شهرداری یاسوج که در دوره مدیریت محمد بهرامی در شهرداری یاسوج و با ایده و تفکر وی شکل گرفت، بسیاری از جوانان و نوجوانان شهر یاسوج و استان کهگیلویه و بویراحمد را شیفته خود کرد.

تیم فوتبال شهرداری یاسوج با مدیریت محمد بهرامی خیلی زود از رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال کشور خود را جدا کرد و با جهشی بلند ره صد ساله را یک شبه پیمود.

این تیم پس از موفقیت در لیگ دو این‌بار نوبت هنرنمایی در لیگ دسته اول فوتبال کشور را پیدا و همه چشم‌ها را در فوتبال کشور متوجه خود کرد و توانست در طول یک فصل از حضور در این رده از فوتبال کشور برای خود در فوتبال ایران جایگاهی دست و پا کند.

تیم شهرداری یاسوج پس از این موفقیت‌ها تغییراتی را در کادر مدیریتی و فنی خود تجربه کرد و تکان‌های شدیدی در این تغییرات متوجه شد، آنجا که محمد بهرامی از شهرداری رفت و جمشید غدیری هم جایگاه خود را در مقام مربیگری تیم به عباس چمنیان داد.

این تیم در طول مدت 6 ماه طوفانی چندین و چند مدیرعامل موقت را تجربه کرد؛ تا اینکه با آمدن قباد نگین‌تاجی کشتی طوفان‌زده شهرداری به ساحل آرامش رسید.

نگین‌تاجی که در روزهای نخست به دلیل ناشناخته بودن در عرصه ورزش چندان امیدی به حمایت او از تیم شهرداری نمی‌رفت، نشان داد که اگر مثل محمد بهرامی خود سابقه فوتبالی نداشته باشد، اما به قول امروزی‌ها سرش را برای فوتبال می‌دهد.

زمان گذشت و قباد نگین‌تاجی هر روز بیش از گذشته از تیم حمایت کرد و در جاهایی حتی از محمد بهرامی نیز پیش گرفت و در حمایت از تیم شهرداری در مقابل برخی مواضع در شورای شهر یاسوج سینه سپر کرد.

تیم فوتبال شهرداری هرچند در روزهای پایانی لیگ دسته اول فوتبال کشور و در قدم‌های آخر صعود به لیگ برتر کم آورد و در لیگ دسته اول ماندنی شد، اما بازهم از حمایت‌های مدیرعامل کاسته نشد و تنها مدتی کوتاه پس از آن ناکامی بزرگ و بزرگتر از آن مشکلاتی که برای چند تیم دسته اولی پیش آمد، قباد نگین‌تاجی مصمم به بستن تیمی قوی‌تر از سال قبل شد.

این حوادث که بیشتر مزه ناکامی را با خود به همراه داشت با شکل‌گیری شورای جدید همراه بود و تیم شهرداری یاسوج دوباره تکانی سخت از جنس دو سال پیش را بر اندام جوان خود احساس کرد.

تکان‌ها این‌بار از سوی چهار عضو کنونی و به عبارتی گذشته شورای شهر یاسوج بود، آنجا که یک تنه تصویب کردند تیم فوتبال شهرداری یاسوج به دلایلی یا منحل و یا باید به دستگاهی دیگر واگذار شود.

این پایان قصه نبود و موضع‌گیری برخی اعضای شورای قبلی و جدید شورای شهر و همچنین شهردار و مدیرعامل تیم و البته موضع‌گیری مردمی را به دنبال داشت.

در موضع‌گیری مردمی آنچه که از افواه مردم در کوچه و خیابان می‌توان شنید مخالفت با این موضوع است، چراکه دیگر هیچ جوان یاسوجی نمی‌تواند در مخیله خود بگنجاند که روزی تیمی به نام شهرداری یاسوج وجود خارجی نداشته باشد.

مدیرعامل تیم فوتبال شهرداری در نخستین اقدام خود پس از ناکامی‌های فصل قبل در دو میدان نتیجه‌گیری و تا حدودی اخلاق با موضوع تبانی، به فکر تعیین سرمربی جدید افتاد و دست به انتخابی بزرگ زد.

نگین‌تاجی گام اول را محکم برداشت و با جواد زرینچه چهره نام آشنای فوتبال ایران وارد گود مذاکره شد و پای این بازیکن و مربی خوشنام را به یاسوج باز کرد.

این اقدام نگین‌تاجی و البته مهم‌تر از آن حضور یک تیم از گچساران در لیگ دسته اول فوتبال کشور، انتظارات مردمی در یاسوج را برای بقای این تیم بیشتر کرد و اکنون دیگر کمتر جوان فوتبال دوستی انحلال تیم فوتبال شهرداری یاسوج را جدی می‌گیرد.

پس از اقدام برخی اعضای شورای سابق شهر یاسوج مبنی بر انحلال تیم و یا واگذاری آن به سراغ برخی از اعضای جدید رفتیم که هر یک به صورت مشروط با بقای تیم شهرداری موافق بودند.

این اعضای جوان و با تجربه هر یک به نوعی ماندن تیم شهرداری در عرصه را به آینده و اعتبارات شهرداری موکول کردند و معتقد بودند که اگر شهرداری توانایی داشته باشد که بخواهد تیمداری کند ما نیز به مانند همه مردم حرفی برای ادامه کار آن نداریم.

اما از ته همه حرف‌ها می‌توان فهمید که بسیاری از همین اعضای جدید نیز با اما و اگر موافق ادامه حیات تیم فوتبال شهرداری هستند که در ادامه راه، کار برای این تیم جوان مردمی ولی اسم و رسم‌دار سخت خواهد شد.