چاپ این برگه

ماهيت واقعي غلامرضا تاجگردون فاش شد / چرخش هاي تاجگردون صداي اصلاح طلبان را درآورد / نزديكان غلامرضا تاجگردون به سمت بهرام تاجگردون گوجه پرت مي كردند

علیرضا کفائی از فعالان جریان چپ در گچساران به اظهارت يك سايت محلي در خصوص اتحاد چپ هاي جديد و قديم پرداخته كه در نوع خود شنيدني است:
مطلبي  با عنوان «پیروزی ۶۰ درصدی اصلاح طلبان با اتحاد چپ جدید و قدیم در گچساران» که حقیر آنرا در خور نقد نمی‌دانم ولی به مواردی اشاره می‌کنم تا واقعیت بهتر نمایان شود، مقاله و یا تحلیل مذکور نگارشی بسیار ضعیف دارد و بطور مشکوک و مرموزی سعی دارد کسانی را که هیچ جایگاهی در میان اصلاح طلبان ندارند و برای مردم شهرستان گچساران و نیز سیاسیون کشور بعنوان اصلاح طلب خوانده نمی‌شوند و بسیاری از اصلاح طلبان آنان را «نان به نرخ روز خور» می‌دانند، اصلاح طلب قلمداد کند و مقاله مذکور با خلط مبحث و مغلطه و سفسطه، ظاهرا ماموریت ویژه‌ای دارد تا از خوش نامان اصلاحات استفاده کرده و بدنامانی را که به جایی دیگر وصل هستند مطرح کند.
۱- جریان چپ یا‌‌ همان اصلاح طلبان از سال های اول انقلاب در کشور و شهرستان گچساران مطرح و همیشه بیشترین آرا را دارا بوده‌اند نه فقط پس از پیروزی آقای خاتمی «پاگیری» داشته است گرچه این اصطلاح در نگارش‌ها جایی ندارد و سخیف است و شاید نگارنده آن مقاله بدلیل سیاسی نبودن و دوری از ادبیات فاخر ایرانیان نتوانسته است از واژه معقول و صحیحی استفاده نماید.
۲- آقای حاج بهرام تاجگردون همیشه در منطقه چه آن زمان که دهدشت و بهمئی و گچساران مشترکا یک کاندیدا داشتند و چه پس از آن بیشترین آرا را داشته و حتی زمانی هم که بی‌دلیل او را رد صلاحیت می‌کردند در میان مردم جایگاهی بالا داشته و اکنون هم همین طور است.
۳- مرگ بر ضد ولایت فقیه گفتن آقای بهرام تاجگردون و هواداران ایشان در آن زمان اشاره داشت به کسانی که خود را حامی ولایت می‌دانستند و دست به اعمال غیر انسانی و غیر اخلاقی می‌زدند که نمونه‌اش پرتاب‌‌ همان گوجه معروف بسوی آقای بهرام تاجگردون است.
۴- گوجه معروف توسط فردی از نزدیکان و منسوبین آقای غلامرضا تاجگردون به سمت آقای بهرام تاجگردون پرتاب شد.
۵- خواندن «جناح راست و دفن کردنش در ۲۹ بهمن» توسط آقای حاج بهرام تاجگردون واقعیتی بود که هنوز هم تحقق آنرا در گچساران شاهد هستیم. جناحی که رای زیادی نداشته و از رانت حکومتی و دولتی استفاده می‌کرده و اگر اصلاح طلبان هم پیروز می‌شدند انتخابات را باطل می‌کردند و نمونه‌اش را دیده‌ایم و اشاره هم شده است.
۶- به یاد داریم که پس از آن انتخابات و رای بسیار بالای اصلاحات و ابطال انتخابات از سوی شورای نگهبان جو شهر… شد و بسیاری را… و در یکساعت برای… صادر کردند و… همه این‌ها دلیل بر… بودن فضای آنروز دارد ولی متاسفانه آقای عکاشه رفتن بچه‌ها به مدرسه و خرید کردن مردم را دلیل بر عادی بودن می‌داند، مگر قرار بود بچه‌ها به مدرسه نروند و ترک تحصیل کنند و یا مردم دست از کار و زندگی بکشند و خودکشی کنند تا آقای عکاشه و دوستانش بفهمند که وضعیت عادی نیست. بهتر بود به بگیر و ببندهای آنروز و جلسات مکرر و تصمیمات شورای تامین شهرستان مراجعه می‌کردند تا به واضحات آن روزگار دست پیدا می‌کردند.
۷- متاسفانه همان طور که در ابتدا اشاره کردم مقاله مذکور با ماموریت ویژه و مشکوکی نوشته شده است: این که می‌گوید جریان چپ به کما رفت و به خانه‌هایشان بازگشتند و… «کاملا» نشان دهنده مرموز و مشکوک بودن و بهتر است بگویم «بودار بودن» موضوع است. زیرا هیچگاه این چنین نبوده و اصلاح طلبان به پشتوانه نیروهای مردمی و هواداران خود همیشه دارای بیشترین تحرک سیاسی و حضور در متن قضایا و امور سیاسی و فرهنگی بوده‌اند.

کاندیدا‌های اصلاح طلبان را مانند سایر نقاط کشور بدون دلیل و برای اینکه می‌دانستند رای بالایی دارند رد صلاحیت می‌کردند اما اگر اصلاح طلبان حتی از یک سنگ و یا چوب بی جان هم حمایت می‌کردند بیشتر از جناح راست رای می‌آورد و نمونه‌اش را شهرستان به یاد دارد. در انتخابات مجلس خبرگان اصلاحات از کسی که مردم نمی‌شناختند «آقای مجیدی» حمایت کرد و فقط عکسی بود، که بیشترین رای را در شهرستان آورد نزدیک به دو برابر و نیم بیشتر از آرای آقای «ملک حسینی».
۸- معلوم نیست که چرا در اين مطلب  سعی شده آقای غلامرضا تاجگردون را به اصلاحات پیوند بزند و چپ جدید و قدیم ساخته است.

در واقع آقای غلامرضا تاجگردون از نام اصلاح طلبان استفاده کرد بدون آنکه در شمار این گروه باشد. در جریان انتخابات مجلس که اصلاح طلبان شهرستان گچساران مانند اصلاح طلبان همهٔ کشور هیچ کاندیدایی نداشتند، یک روز قبل از مهلت قانونی ثبت نام، ایشان-غلامرضا تاجگردون- از اصلاح طلبان شهرستان درخواست کردند که از وی حمایت شود و در همین ارتباط اصلاح طلبان و نیروهایی از طرف آقای غلامرضا تاجگردون جلسه‌ای برگزار کردند و یکی از حامیان ایشان در جلسه گفت که «آقای غلامرضا تاجگرون گفتند که اگر اصلاح طلبان نخواستند من کاندیدا شوم همین امشب بلیط می‌گیرم و به تهران باز می‌گردم»، در آن جلسه رای اکثریت بر این قرار گرفت که اصلاح طلبان شهرستان مانند سایر نقاط کشور هیچ کاندیدایی ندارد ولی متاسفانه و با ناباوری ایشان بر روی قول خود نماندند و ثبت نام کردند. البته چون برای مردم قضیه طوری دیگر بیان شد فلذا مردم اصلاح طلب شهرستان هم که از اصل قضایا بی‌خبر بودند به ایشان رای دادند و باعث شدند که به مجلس راه یابد. لازم به ذکر است که آقای بهرام تاجگردون هم از ایشان حمایت نکردند و گفتند وی را برای نمایندگی شایسته نمی‌دانم.
۹- آقای نادر تاجگردون که پس از روی کار آمدن آقای خاتمی در سال ۷۶ فرماندار گچساران شد، هیچ گاه بعنوان نیروی اصلاح طلبان نبوده و فرماندار شدن ایشان صرفا یک سوءاستفاده سیاسی و فامیلی بود که با همکاری بعضی دستگاه‌ها انجام گرفت تا بیشترین ضربه را به اصلاح طلبان بزنند. آقای نادر تاجگردون در زمان فرمانداریش حاضر نشد برای ورود آقای خاتمی به شهرستان که به استادیوم تختی رفتند، حتی یک پلاکارد بزند و همه استقبال را انجمن اسلامی معلمان در آن زمان انجام داد.
۱۰- در رابطه با ستاد آقای روحانی و حمایت اصلاح طلبان از ایشان لازم است نکاتی روشن گردد:

الف: ستاد آقای روحانی زمانی افتتاح شد که ائتلاف صورت پذیرفت و آقای عارف انصراف دادند، یعنی فقط دو روز قبل از انتخابات.

ب: آقای غلامرضا تاجگردون برای آقای محسن رضایی سخنرانی کرده بودند و دلیل بر حمایت ایشان از آقای رضایی وجود داشت.

…………

د- در تمام ستادهای انتخاباتی حضور یافتند و یکی از آن ستاد‌ها هم ستاد آقای روحانی بود و اتفاقا آخرین ستادی را که رفتند همین ستاد و بعد از سخنرانی برای آقای ملک حسینی بود.

ر- قبل از حضورش در ستاد آقای روحانی از ایشان خواسته شد که سخنرانی کند، رد کردند و حاضر نشدند سخنرانی کنند در حالی که برای آقای رضایی سخنرانی کرده بودند.

ز- در فاصله تبلیغات انتخاباتی هیچگونه کمکی به ستاد آقای روحانی نکردند.

ژ- از حضور ایشان در جشن پیروزی آقای روحانی، اصلاح طلبان و اعضای ستاد آقای روحانی کاملا متعجب شدند طوری که تعدای خواستند به نشانه اعتراض از سوءاستفاده ایشان محل را ترک کنند و افرادی خصوصا از بانوان با صدای بلند به مسئول ستاد آقای روحانی اعتراض کردند که چرا اجازه می‌دهید اینچنین از احساسات مردم و جوانان سوءاستفاده شود.
۱۱- اینکه  نگاشته شده که تیزبین‌ها موقعیت جدید را درک کرده و سعی در وصل این دوجریان نمودند، باید متذکر شد که هیچوقت دو جریان در کار نبوده و چپ و اصلاح طلبان همیشه یک جریان بوده‌اند که با تلاش های آقای علی خواجوی در طول این سال‌ها و با تمام محدودیت‌ها و تهدید‌ها، اصلاح طلبان را همچنان در صدر جریانات سیاسی شهرستان قرار داده‌اند. آقای غلامرضا تاجگردون چه در جریان کاندیداتوری مجلس و چه قبل و بعد از آن و در انتخابات ریاست جمهوری به نظرات اصلاح طلبان عمل نکرده‌اند و بعید است وی خود را در درون این جریان و عضوی از خانواده اصلاحات بداند.
۱۲- عکس مشترکی که کبنانیوز استفاده کرده است زیرکانه و یا بهتر است بگوئیم موذیانه است.

منبع: كبنا نيوز