چاپ این برگه

انتقادات صریح یک دختر کهگیلویه و بویراحمدی از استاندار / استان را پادگان کرده ای

یکی از مخاطبین «پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز» با ارسال مطلبی ابراز داشته است : آقای استاندار : آیا با حمله و رفتارهای تند خویانه می توان مدافع جدی ارکان رکین انقلاب اسلامی و ولایت بود ؟ این رفتارها به ظرفیت و توانایی مدیران بومی استان ما ضربه زده و شاید در خیلی جلسات هم به خیلی ها بی حرمتی شده و قدرت نقد و نقد پذیری از آنان گرفته شده است .

به گزارش «بویر نیوز»، فریبا رحمانپور در ادامه نوشت:
به نام خدایی که انسان را آفرید و انسان را خردمند آفرید .
مردم دیارم امروز مطلبی را نوشتم که مدتهاست در ذهنم به عنوان یکی از جوانان این دیار مانده ، مطلبی که شاید دغدغه ذهن هزاران نفر از جوانان هم استانیم باشد بس آنچه از قلم حقیر جاری می شود حاصل صدها نشست و برخاست در اماکن و ادارات این استان می باشد . می خواهم مطالبی را خطاب به دکتر حسین صابری استاندار کهگیلویه و بویراحمد عرض کنم . قصد ورود به مضامین و مباحث گذشته را ندارم ، غرض از نگارش این چند سطر انتقاد از کسانی است که با سیاستها و موضع گیری های خود داد خیلی ها را در این استان بلند کرده اند .fari
ضمن تذکراتی به ایشان از ایشان می خواهم که اندیشه و تفکر مسئولین و مردم ما را بازیچه خود قرار ندهند و کمی مهربان تر و ملایم تر باشند .
شاید گفتنش آسان نباشد اما مدعی می شوم که سیاستهای استاندار محترم در این استان کاملاً پادگانی بوده و پادگانی عمل کرده اند !
آقای استاندار : آیا با حمله و رفتارهای تند خویانه می توان مدافع جدی ارکان رکین انقلاب اسلامی و ولایت بود ؟ این رفتارها به ظرفیت و توانایی مدیران بومی استان ما ضربه زده و شاید در خیلی جلسات هم به خیلی ها بی حرمتی شده و قدرت نقد و نقد پذیری از آنان گرفته شده است .
آقای استاندار : شما می خواستید در استان ما از خود یک قهرمان بسازید اما نتوانستید ! چون قهرمان واقعی کسی است که بتواند خدمت رسانی کند و قلب مردم را به دست بیاورد .
آقای دکتر : شما آزادی بیان را در استان ما نقض کردید و به کسی اجازه حرف زدن ندادید .
آقای دکتر : پند و اندرز در صورتى مؤثر مى¬افتد که خالى از هر گونه خشونت، استبداد، برترى¬جويى و تحقير طرف مقابل باشد . باید با ملّت و مردم خويش، با نرمى، ملايمت و مهربانى صحبت می کردید و فضاى باز سياسى را عملاً به گونه¬اى فراهم می کردید که مردم عادّى و عامّى کوچه و بازار، بدون دلهره و نگرانى، عقايد و نظرياتشان را ابراز نمايند و اگر شکايتى از مدیری داشته باشد، با خيال آسوده مطرح کرده و اطمينان داشته باشد که به آن رسيدگى خواهد شد.
آقای دکتر صابری : شعار می دادید می خواهم کیفیت شن و ماسه در استان بالا برود ! حال آنکه بالاترین نرخ و پایین ترین کیفیت شن و ماسه را الان داریم ، مشکل گرانی کم بیداد می کرد که شما این را هم اضافه کردید ؟
آقای صابری : چرا شما همه حرفها علیه خود را کذب اعلام می کنید جز حرف خودتان ؟ آن روزی که معاون سیاسی امنیتی شما در نماز جمعه گچساران به زنان و دختران این استان توهین کرد شما مستقیما از ایشان جانبداری کردید . شما خبرهای سایتهای محلی و صادق ما که با هزینه شخصی خود افراد اداره می شوند را در جلساتتان یه مشت اکاذیب می خوانید اما تملق و تعریف کردن از شما توسط رسانه ای که با بودجه دولت اداره می شوند را خوب و درست ارزیابی می کنید . شما می گویید من خبرهای سایتهای محلی را قبول ندارم پس چرا با ساپورت کردن یک رسانه دولتی تمام توانتان را به کار گرفته اید که فقط از شما تعریف کند و در اختیار شما باشد ؟
نه آقای دکتر صابری سایتهای محلی ما چون صداقت دارند و دیده ها را می نویسند و حقایق را می گویند و متملق نیستند از نظر شما ها اکاذیب را می نویسند . چون گفتن حقیقت برای بعضی ها تلخ است ، شما می خواستید رسانه های استان ما ابزار دست شماها باشند. چرا اگر رسانه ای خلاف نظر شما مطلبی بزند باید فوراً با او برخورد شود ؟!
چرا آقای استاندار روزی که با اصحاب رسانه نشست داشتید طبق قانون شما به عنوان مسئول ارشد استان باید به همه سوالات ما پاسخ می دادید اما شما مقتدرانه می گفتید من هر سوال را دوست داشته باشم پاسخ می دهم ! چرا از پاسخ دادن به بعضی از سوالات خبرنگاران ما طرفه می رفتید ؟ چون مطابق میلتان نبود ! مگر شما آمدید در استان ما که فقط طبق میل خودتان کار کنید ؟
آقای استاندار : می خواهید شما را به دل روستاهایی ببرم که مهر شرکت در انتخابات ریاست جمهوری امسال در شناسنامه هایشان نیست ؟!
تعجب می کنم که هر کاری دلتان می خواهد در این استان انجام می دهید آنوقت اظهار دارید قضاوت را به مردم می سپارم ! حال که سپردید نظر سنجی کنید ببینید چند درصد مردم این استان از شما رضایت دارند ؟
من یاد دارم زمانی که دانش آموز بودم کسی به نام اسماعیل دوستی استاندار این استان بود طوری بود که در تاکسی که می نشستیم حتی پیرمردی که سواد خواندن نداشت طوری از دوستی سخن می راند که هنوز هم که هنوزه در ذهنمان مانده است .
چرا شما کاری نکردید که به خوبی از شما یاد شود و در یادها ماندگار شوید ؟ چرا فقط با سیاستهای خشن پیش رفتید و عمل کردید و اجازه اظهار نظر و دخالت به هیچ کس از فرزندان این استان را ندادید ؟
چرا آقای استاندار ؟! استان ما که کلانتری نبود که شما نقش یک رئیس کلانتری را در این مدت بازی کردید ! آقای دکتر صابری اینگونه پادگانی برخورد کردن حق مردم ما نبود و نیست و اگر تا الان کسی مقابل شما نایستاده به حرمت مهمان نوازی دیرینه مردم این استان و موی سپیدتان بوده است .
آقای استاندار : قرار بود جمع شدن کارخانه های شن و ماسه به نفع مردم باشد چی شد که الان با تورم افسار گسیخته دست و پا می زند ؟ شما غیر کارشناسانه عمل کردید و اصلا در حیطه تخصصتان فکر نمی کنم بوده ، چون این بحث با چالش های فراوانی در استان روبروست .
آقای دکتر : تند اسب سواری کردید ! آشفته کردن بازار شن و ماسه در این استان واقعاً بیداد می کند ! شما می خواستید مثال زدنی باشید و تحول آفرینی کنید اما نتوانستید .
فقط می گویم پایان بزرگراه هستید با احتیاط برانید ، شما اگر کارهای مثبتی انجام دادید با رفتارهای خشنتان ضایع کردید .
بگذاریم و بگذریم و انشاالله از این به بعد شاهد جلسات و نشست های صمیمی و آزاد اندیش و گفتگوهای نقادانه در جهت تقویت گفتمان انقلاب اسلامی در این استان باشیم .
و اگر برای کج گفتن به کلاه مقام ارشد استان و دفاع از حق هم استانیهایم باید با حقیر برخورد شود به عنوان یکی از بانوان این استان با صراحت کامل اعلام می کنم آماده هر گونه برخوردهای استاندار محترم حتی از نوع گاز انبری می باشم . حال من هم مثل استاندار محترم قضاوت را به مردم شریف این استانمان می سپارم .

با احترام

مطلبی که می‌خوانید از سری یادداشت های بینندگان ما است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا 
بخشی از آن نیست.