چاپ این برگه

پایداری چاره‌ای جز قرار گرفتن پشت جلیلی ندارد

یک تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه طبعا سعید جلیلی به دانشگاه امام صادق به مثابه منبع نیروی انسانی می نگرد، گفت: البته گرایش های دیگری نیز ظاهرا گرد جلیلی را گرفته اند که احتمالا هسته مرکزی ایده پردازی او را تشکیل می دهند.

امیر محبیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه نمی خواهم از از افراد خاصی نام ببرم، در این خصوص بیان کرد: گرایش مشترک این افراد غرب ستیزی است که از طریق ضدیت با مدرنیته خود را به نمایش می گذارد.

وی تصریح کرد: این گفتمان سال هاست در حاشیه سیاست ایران فعالیت داشته و بعضا نزدیکی هایی با بعضی از گرایش های رادیکال نیز دارد.

پایداری چاره ای جز قرار گرفتن پشت جلیلی ندارد/آیت الله مصباح و جلیلی تقارب ندارند

مدیرعامل خبرگزاری آریا در پاسخ به این پرسش که “چرا جلیلی حاضر نشده حزب پایداری را به عنوان شریک فعال خود مشارکت دهد؟” بیان کرد: جلیلی دلیلی نمی دید که پیشنهاد اتحادی به جبهه پایداری بدهد آنگاه که برایش روشن بود این ها بزودی فرصت حضور را از دست داده و مجبورند بدون هر شرطی پشت سر او قرار گیرند.

وی ادامه داد: جلیلی بخشی از مبانی گفتمانی پایداری ها را در اختیار گرفته است لذا در میان کاندیداهای موجود تنها آلترناتیو ممکن پایداری ها پس از حذف لنکرانی از صحنه بشمار می رفت.

محبیان در خصوص رابطه آیت الله مصباح و سعید جلیلی گفت: به گمانم نه آیت الله مصباح و نه جلیلی تقارب منافع و گرایش با هم ندارند؛ هر چند تشابهات ظاهری وجود دارد.

نوع بازی هاشمی و احمدی نژاد اثرگذار است/ ولایتی، قالیباف، روحانی و جلیلی شانس بیشتری دارند

این استاد دانشگاه در پاسخ به این سوال که “نتایج انتخابات را چگونه پیش بینی می کنید؟” اظهار کرد:  هنوز دو فاکتور مهم نامشخص است؛ جهت گیری هاشمی و اصلاح طلبان در حمایت از کاندیداهای موجود و نیز موضع نهایی احمدی نژاد. هر دو اینها تا مدتی نزدیک شفاف خواهند شد.

وی تصریح کرد: بازی هر دو بازیگر بازی ساز یعنی هاشمی و احمدی نژاد بدون مبالغه در تاثیر گذاری آنها بسیار مبهم و پیچیده است.

مدیرعامل خبرگزاری آریا با بیان اینکه ممکن است آنها تصمیم های مهمی اتخاذ کنند که برجهت گیری انتخابات تاثیرقابل تامل داشته باشد، اظهار کرد: ولی فکر می کنم بر روی ولایتی، قالیباف، حسن روحانی و جلیلی باید بیشتر حساب کرد