دوشنبه 30 اردیبهشت 1392 - 16:40

ابلاغ حکم رد صلاحیت هاشمی

گویا حکم رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی از سوی شورای نگهبان، به او ابلاغ شده است.

 

به گزارش زندگی به نقل از وفانیوز، شنیده ها حاکی از آن است که حکم رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی، کاندید انتخابات ریاست جمهوری، از سوی شورای نگهبان به او ابلاغ شده. تا این لحظه، هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است.

لازم به ذکر است، امروز (دوشنبه) سخنگوی شورای نگهبان، در گفت و گو با برنامه “من طهران” شبکه خبری العالم، با اشاره به اینکه کاندیداها باید توانایی‌های جسمی لازم را داشته باشند گفت: اگر فردی فقط قادر به انجام چند ساعت کار در روز باشد طبیعی است که نمی‌تواند تایید شود.

عباسعلی کدخدایی گفت: اگر فردی رفتاری داشته باشد که اعتقادش را به مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران مخدوش کرده یا محل تردید باشد، طبیعتا انتظار نداشته باشد که شورای نگهبان صلاحیتش را تایید کند؛ اما اگر در این چارچوب نباشد جمهوری اسلامی ایران یک کشور آزاد با معیارهای دمکراسی دینی است و طبیعتا هر کسی حق دارد حرفش را بزند.

وی افزود: شورای نگهبان مانع سخن گفتن یا طرح اعتراض های افراد نمی شود؛ اما باید در چارچوب قانون باشد، اگر این رفتار و گفتار، در چارچوب قانون بوده است شورای نگهبان طبعا با کسی کاری ندارد؛ ولی اگر خلاف این قوانین بوده و این شرایط اصل 115 را مخدوش کند طبیعتا شورای نگهبان در بررسی صلاحیت اینگونه مسائل را مد نظر قرار خواهد داد.

کدخدایی در پاسخ به این سوال که، آیا شورای نگهبان این نگرانی را دارد که با رد صلاحیت برخی نامزدها آشوب و اغتشاش شود و به همین دلیل تحت فشار باشد، اظهارکرد: شورای نگهبان همچنان که امام خمینی (ره) می فرمودند، منافع عالی نظام را درنظر می گیرد و براساس قانون اساسی عمل می کند طبیعتا این شورا، قانون اساسی را در چارچوب منافع عالی نظام رعایت کرده و سعی دارد که تصمیماتش در همین چارچوب اتخاذ شود.

وی افزود: شورای نگهبان برای انتخابات آینده نیز همینگونه عمل خواهد کرد و از هیچ کسی بجز خداوند بزرگ ترس و واهمه ای ندارد. همه افرادی که در شورا هستند، مستقل می باشند و در تصمیماتشان، ترس از خدا را ملاک قرار می دهند نه ترس از دیگران را.

کدخدایی همچنین در باره وضعیت جسمی و یا سن نامزد ریاست جمهوری بیان کرد: درقانون تصریح نشده که رییس جمهوری چه توانایی هایی داشته باشد، یا اینکه اگر سلامت کامل جسمی دارد یا ندارد درباره آن اظهار نظر کنیم؛ اما شرایط مندرج در اصل 115 کلی تلقی می شود خصوصا برای اشخاصی که از یک مرحله عبور کردند و در گردونه رجال مذهبی و سیاسی قرار گرفتند، این افراد طبیعتا اشخاصی هستند که باید تواناییهای جسمی لازم را داشته باشند.

وی افزود: تا این دوره اشخاص ثبت نام کننده سن بالا یا ناتوانی خاصی نداشتند که بخواهیم به صورت رویه درباره آن اظهار نظرداشته باشیم، اما اگر فردی که قصد به دست گرفتن یک پست کلان اداری را دارد، فقط قادر به انجام چند ساعت کار در روز باشد طبیعی است که نمی تواند تایید شود، اینکه آیا شرایط جسمی در مباحث توانایی های رییس جمهوری مد نظر قرار خواهد گرفت یا خیر موضوعی است که ممکن است آن را مد نظر قرار دهیم، اما هنوز بحثی درباره آن نشده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=44486
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    ما به فرمان رهبرمان جن فدا میکنیم تا چه رسد رای!!!!!!!!!!!!

دیدگاه شما