پنجشنبه 7 تیر 1403 - 15:33

هفته قوه قضائیه و معرفی یک قاضی همه چیز تمام کهگیلویه و بویراحمد در سطح ملی

مسلم خوبانی

✍️ یادداشت مخاطبان بویرنیوز – قلم مسلم خوبانی : 

به مناسبت هفته قوه قضاییه و دیدار مقام معظم رهبری با رئیس و کارکنان این قوه، علتی شد تا از قضات نمونه و متعهد و متخصص و متجرب کشوری در سطح ملی که در ارتقای دانش قضایی با استفاده از ظرفیت دانشگاه علوم قضایی و تقویت نیروهای جهادی موثر واقع شده اند یادی شود.

اگر بخواهیم به طور کل در سطح ملی و به طور خاص در سطح استانی، یکی از فرزندان این مرز و بوم را که در موارد یاد شده و بخصوص در مولفه های مردم داری و اگاهی به مسائل حقوقی در دستگاه قضایی، زبانزد اساتید و دانشجویان علوم قضایی بوده را نام ببریم قطعا نام جناب آقای دکتر سیاهپور بعنوان قاضی خوشنام در این حوزه که استاد دانشگاه و نویسنده چندین کتاب حقوقی می باشد برجسته است.

شاید بعضی از خوانندگان این مطلب، تفسیر دیگری از این مطلب داشته باشند ولی بحق و انصاف، هدف نگارنده چیزی به غیر از واقعیت و حقیقت نبوده و بی انصافی است که در این هفته که بنام قوه قضاییه است نامی از جناب آقای دکتر سیاهپور که با ابتکار، افتخار برای کشور و استان خلق کرده است نامی آورده نشود.

در واقع نظرات علمی ایشان در سطوح متفاوت در حوزه قضایی و حقوقی، بعنوان یک نظرِ راهبر و راهگشا در چارچوب قانون اساسی و قوانین عادی با جراتمندی و قانونمندی، همیشه حلال مسائل و چالش ها و مشکلات مردم بوده و سبب ماندگاری و یادگاری نام ایشان در قلوب محرومین و مستضعفین شده است.

در این روزگاری که بعضی از ادارات ما سرشار از افراط در بروکراسی شده و جوانان در میانه این کاغذبازی ها گم می شوند! جناب دکتر سیاهپور با درک صحیحی از ضرورت های اخلاق مسلمانی و معاشرت اسلامی اسوه ای از مردم داری و برای مردم بودن، در خدمت مردم بودن است، اساسا مردم داری یعنی شريك درد و رنج و راحت و غم ديگران بودن، همراهی و همدردی و همگامی و همخوانی با ديگران است. از این رو دکتر سیاهپور با هوشیاری و علم به امورات مربوطه بخوبی توانسته رمز و راز حيات مردم داری را در اجتماع جامع عمل بپوشاند.

در پایان این مطلب در جایگاه یک شهروند جوان که به عین الیقین، خدمت خالصانه جناب سیاهپور در پایتخت را برای مردم دیدم و بعنوان یک وظیفه انسانی و اجتماعی، ضرورت دیدم که از شایستگی و بایستگی ایشان بعنوان نقطه قوت منابع علمی و انسانی در حوزه قضایی به طور مختصر یاد کنم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=360888
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما