یکشنبه 27 خرداد 1403 - 16:13

اتفاق عجیب در زایشگاه بيمارستان امام سجاد یاسوج /جاودان سیرت دستور پیگیری داد

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

عصر و شب گذشته (شنبه ۲۶ خرداد) اتفاقی عجیب در زایشگاه بیمارستان اتفاق افتاده که شرح آن بسیار ناراحت کننده است.

خانواده ای پس از ۲۳سال انتظار که با مشکل ناباروری مواجه بودند و با تحمل هزینه های گزاف مالی و روانی توانسته بودند پس از سالها این مشکل را حل کنند در هنگام مشکلی که برای وضع حمل خانم به وجود آمده بود به بیمارستان امام سجاد یاسوج مراجعه می‌کنند.

این خانم که هفت ماه در استراحت مطلق بوده و راه رفتن و تحرک برایش خطرناک بود به دلیل نبود ویلچر و آسانسور در بیمارستان، از پله ها بالا برود. پزشک زایشگا در موردی عجیب با تلفن و از راه دور، ختم بارداری این خانم را اعلام کرده و به پرستاران می گوید آمپول سقط جنین تزریق شود (توجیه نیز پاره شدن کیسه آب در رحم خانم بود)

پس از زایمان طبیعی و به دنیا آمدن دو فرزند دوقلو که به فاصله یک ساعت از هم به دنیا آمدند به آنها اعلام می شود که نوزادان مرده به دنیا آمدند و آنها را در کاور مخصوص باندپیچی می کنند.

خبر فوت فرزندانی تازه متولد شده که این خانواده و اقوام و اقاریب آنها پی از ۲۳ سال ناباروری منتظر به دنیا آمدن آن و پدر و مادر شدن این زوج بودند دنیایی از غم و اندوه را بر دل آنها نشاند.

با توجه به ممنوعیت حضور در بخش زایشگاه، عوامل این بخش با اصرار خانواده مواجه شده که درخواست دیدن دوقلوها را داشته اند که واکنش‌های تند عوامل زایشگاه مواجه می شوند. پس از مدتی که این نوزادان در کاور برای انتقال به سردخانه قرار داشتند با صدای گریه یکی از نوزادان متوجه می‌شوند که آنها زنده بوده و فوت نکرده‌اند.

پس از این، نوزادان به بخش NICU برای درمان انتقال داده می شوند و مشخص نیست با قصوری که صورت گرفته آیا این نوزادان زنده می‌مانند یا نه.

در پیام روابط عمومی دانشگاه که از زبان دکتر جاودان سیرت آمده، با تایید اصل ماجرا اینطور نوشته شده است:

دستور ویژه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان برای رسیدگی فوری به موضوع نوزادان دوقلو در بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛دکتر جاودان سیرت رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛دستور فوری به تیم حراست،معاونت درمان و تیم بازرسی این دانشگاه جهت رسیدگی سریع،دقیق و قاطع در خصوص نوزادان دوقلوی تازه متولد شده در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج را ،صادر کرد.

دکتر جاودان سیرت اعلام کرد: این موضوع به صورت جدی در حال پیگیری است و به خانواده نوزادان اطمینان می دهیم تمام توان خود را برای بررسی و پیگیری این مسئله به کار خواهیم گرفت.

وی افزود؛بعد از بررسی دقیق وکارشناسی،حصول نتیجه را به افکار عمومی اعلام خواهیم کرد

به گزارش وبدا؛مادر بارداری با مراجعه به بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج پس از معالجه و تولد فرزندان نارس وی،مدعی شده است که مسئولان بیمارستان می توانستند بهتر از این نوزادان مراقبت کنند.

گفته می شود این نوزدان دوقلو (ivf)، نارس”زیر ۲۵ هفته” در بخش آی سی یو (ICU) بیمارستان بستری هستند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=360782
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مهندس بویراحمد گفت:

    همه اینها حرف هست و برای عوام فریبی…. فردا اعلان می کنند خانم باردار مشکل داشت … دیگه داشته باشین

  2. کاربر گفت:

    خدا شاهده بی رحم تربن انسانهایی رو که دیدم تو همین بخش زنان و زایمان بیمارستان امام سجاد یاسوج بوده.
    خدا ازشون نگذره

  3. سحر گفت:

    دوست عزیز چرا می نویسی زایشگاه بیمارستان امام سجاد لطفا بفرمایید قتل گاه .. چندین بار شاهد کوتاهی در این بخش بیمارستان بودیم اما متاسفانه هیچ وقت به نتیجه ای مطلوب رسیده نشد یا به قول جناب دکتر جاودان سیرت به نتیجه به افکار عمونی نرسیده.. متاسفانه ۸۰درصد امور درمانی در بیمارستانهای یاسوج به همین صورت به درد و رنج خانواده ختم میشه ..

  4. ف.ر گفت:

    اول شکنجه گاه چه جسمی و چه روحی
    و بعد قتلگاه

  5. درمان گفت:

    جناب دکتر میشه پرونده های که در مراکز بهداشتی و مراجعه مادران بارداری که بعد از مراجعه به مرکز بهداشت و …بچهای انها فوت یا مرده به دنیا اومدن در سال‌های گذشته رو بررسی کنین هر چند فک نکنم بررسی کنین چون اونهایی که باعث بودن الان مقام بالاتری دارن

  6. محسن گفت:

    زایشگاهی که پزشک متخصص زنان با تماس تصویری میخاد زن باردار رو وضع حمل نماید و ماما و پرستار رو با یه تماس تصویر هدایت کند باید بگیم چه توقعی میشه داشت؟
    کشتارگاه تنگ کناره هم اینطور نیست…
    این مادری که بعد 23 سال انتظار و هزینه بالا الان جناب چطور میخان براش جبران کنند….
    خدایا خودت مددی….

  7. ناشناس گفت:

    جون جاودان سیرت مردم اینقدر از بیمارستان امام سجاد ترس دارند که مجبورا زنان رادرموقع زایمان می برند شیراز با هزینه هنگفت فقط کسانی که بیچاره پول ندارند یا اورژانسی می خواهند زایمان کنند دیکه راهی ندارند

  8. از سیسخت گفت:

    جاودان سیرت و مسولینی که انتخاب کرده هیچکدام به درد علوم چزشکی نمیخورند نمونه اش رییس شبکه بهداشت و درمان دنا

دیدگاه شما