شنبه 26 خرداد 1403 - 23:39

اولتیماتوم دستگاه قضا به دو بيمارستان کهگیلویه و بویراحمد

بویرنیوز؛ حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: معاون دادستان پس از بازدید از بیمارستانهای یاسوج برای دفن اصولی پسماند دستورهای لازم را به مسئولان بیمارستان ابلاغ کرد.

اسلام جاودان خرد گفت: مطابق با قانون، معرفی به مراجع قضایی، آخرین اقدامی است که محیط زیست پس از پایش صنایع آلاینده و اخطاریه‌های زیست محیطی مدت دار باید انجام دهد.

وی افزود: پس از رعایت نکردن موارد بهداشتی و رفع نکردن موارد آلاینده در حوزه پسماند و پساب توسط بیمارستان‌های شهید جلیل و امام سجاد یاسوج در بازدید‌های قبلی و صدور اخطایه‌های زیست محیطی، موضوع به مراجع قضایی گزارش شد.

جاودان خرد با اشاره به اینکه امروز با حضور معاون حقوق عامه دادستانی از وضعیت پساب و پسماند دو بیمارستان بازدید شد ادامه داد: متاسفانه وضعیت پسماند‌های عفونی هر دوبیمارستان غیر بهداشتی بود.

وی ادامه داد: خرید و نصب دستگاه اتوکلاو در بیمارستان شهید جلیل برای بی خطر سازی پسماند‌های عفونی حداکثر یک ماه و مدیریت پسماند‌های دپو شده در بیمارستان امام سجاد ظرف ۷۲ ساعت، مهلت ۱۵ روزه به بیمارستان امام سجاد برای ارتقاء سیستم تصفیه خانه، ارتقای اتوکلاو و امحای پسماند، تخلیه چاه‌های پساب موجود و مهلت ۷۲ ساعته جهت مدیریت پسماند‌های دپو شده در این بیمارستان از تصمیم‌های مهمی بود که به مسئولان هر دو بیمارستان ابلاغ شد.

وی ادامه داد: پس از انقضاء مهلت مقرر کارشناسان مجدد بازدید خواهند کرد در صورت رعایت نشدن موارد خواسته شده به صورت قانون تصمیم گیری می شود.

رعایت اصول و موارد بهداشتی خواسته و انتظار به حقی است که مردم از بیمارستان‌ها دارند و این مهم باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان این مراکز قرار گیرد تا شهروندان هنگام مراجعه تنها دغدغشان درمان باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=360767
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    شهید جلیل همه چیزش افتضاحه

  2. بیمار گفت:

    ای کاش یه مرجع رسیدگی هم بود به اوضاع نابسامان داخل بیمارستان شهید جلیل رسیدگی میکرد یا حداقل شما یه گزارش یا مصاحبه ای با بیماران و همراهشان انجام می‌دادید.
    برای مثال بیمار خود همراه باید برای عکسبرداری یا جابه‌جایی بین بخش انجام بده .
    مثلاً داخل بخش جراحی ملافه یا روپوش روی تخت نیست خدمات میگه نداریم. اوضاع نظافت که وحشتناک. خدا به داد این مردم بی صاحب برسه.

  3. همشهری گفت:

    کاشکی مثل دستگاه قضا علوم‌پزشکی هم وارد میشد تا ببینه تو بیمارستانها چه خبره
    امام سجاد از نظر بهداشتی صفره
    از نظر پزشکی هم دکتر کم داره
    هر موقع دکتر نیازه اونجا دکتر ندارن

  4. علی گفت:

    آقایان، بیمارستان شهید جلیل با افتخار درجه اعتباربخشی آن درجه ۱ است، همه چیز آن از نظر وزارت علوم پزشکی در سطح عالی است، من همه چیز از این بیمارستان دیدم ، یکی را بگم اونم حقوق گیرنده خدمت که زیر صفره ،نمی دونم ارزیابان این وزارتخانه چگونه ارزیابی کردند و از کدام نسل ارزیابی کردند.

دیدگاه شما