شنبه 26 خرداد 1403 - 7:30

جام رسانه امید کهگیلویه و بویراحمد؛ ویترینی زرین از “ما می توانیم” ها

محمود سپهر– پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

نخستین رویداد استانی جام امید رسانه در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

این رویدار بنایش پرداختن به عملکردهای شاخص رخ داده در بعد از انقلاب و خصوصاً در دولت سیزدهم بود تا از مجرایی نو اقداماتی گفته و به عرض مردم برسد که تا پیش از این یا اطلاع داده نمی شد و یا به صورت محدود و بی اثر در فضایی محدود منتشر شده بود.

در این یادداشت بنای ما فقط پرداختن به اصل این همایش و برخی ره آوردهای آن است:

این رویداد یک اتفاق کم نظیر در نوع خودش است، اقدامی ابتکاری که نخستین ره آوردش شأنیت دادن به جایگاه رسانه در استان بود.

این رویداد حاوی این نکته بود که باید رسانه را از نگاهی دیگر دید و این نکته را مد نظر داشت که بدون وجود رسانه هایی که حرفه ای و تخصصی در میدان هستند هرچه هم کار و تلاش شود در پس توی گزارش هایی کاغذی مدیران خاک می خورد و این ظلم به تلاش های تک تک افراد دخیل در فرایند توسعه و آبادانی است.

این رویداد در قالب تیم ها تعریف شد تا به ما یادآور شود برای کمک به توسعه و حرکت چرخ های آبادانی این دیار نیازمند بازتعریفی نو از رسانه هستیم، این رویداد فهماند که برای اثرگذاری باید قبلش همدلی و اتحاد و کار تیمی را یاد بگیریم.

به نظرم این نکته نه فقط برای رسانه ها که مدلی برای موفقیت مدیران استانی نیز هست و شاید یکی از اهداف این رویداد فهماندن این نکته به مجموعه دولت و سایر سازمان ها در استان هم باشد.

آنچه در این رویداد دیدیم همراهی و کار جمعی سپاه، بسیج، دولت و رسانه باهم بود و این یعنی قدرتی که یارای هر تغیر و تحقق هر مطالبه ای را دارد، بله این همان حلقه مفقوده در توسعه استان است که این جام شروعی تازه بر آن بود.

در این جام فضایی برای انتشار وسیع اقدامات ایجاد شد، اقداماتی که یا گفته نشده بود و یا فضای گسترده اینچنینی برای عرضه اش فراهم نبود، با این جام ضمن تاکید جایگاه اصیل رسانه در هدایت افکار عمومی، خدمات نظام به زبان شیوا و گویا به مردم عرضه شد تا جای خالی اطلاع رسانی دقیق و مؤثر در دولت ها با بهترین شکل و شمایل پر شود.

و اما مهمترین ره آورد این جام، امید و خودباوری به ” ما می توانیم”

شاید مهمترین نتیجه این جام رسیدن به این باور بود که برای توسعه ایران و کهگیلویه و بویراحمد باور و ایمان به توان و تلاش جوانان این مرز و بوم کافیست، برای رسیدن به قله کافیست ” یا علی” بگوییم و با همدلی و اتحاد از توان بومی مایه بگذاریم.

خداقوت به بانیان شورآفرینی ، خداقوت به بانیان #جام_امید_رسانه

#جام_رسانه‌_امید #پیشرفت_دنا #قله_پیشرفت

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=360751
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما