چهارشنبه 23 خرداد 1403 - 11:46

اولین گفتگوی خبرگزاری مجلس با تاجگردون بعد از 4 سال

نماینده مردم «گچساران» در مجلس شورای اسلامی معتقد است دولت آینده و مجلس فعلی باید هرچه سریعتر سیاست‌های خودشان را با برنامه هفتم توسعه تطبیق دهد.

غلامرضا تاجگردون

به گزارش بویرنیوز،  غلامرضا تاجگردون در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه با توجه به شهادت رئیس جمهور و شروع به کار مجلس دوازدهم، این برای نخستین بار است که مجلس فعالیت خود را هم راستا با فعالیت دولت آغاز می‌کند، گفت: این در حالی است که سال اجرای برنامه هفتم توسعه هم، هم مسیر با آغاز فعالیت دولت و مجلس خواهد بود.

نماینده مردم «گچساران» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از ضعف‌های موجود در نظام اجرایی، مسئله برنامه‌ریزی است که تقریباً با هم مسیر شدن دولت و مجلس این موارد برطرف خواهد شد، ادامه داد: بنابراین تقویم زمانی این موارد، با هم خواهد بود لذا این همزبانی امری مبارک بوده آنهم از این جهت که می‌توان خلاءهای موجود بین مجلس و دولت در راستای برنامه را برطرف کرد.از این رو دیگر مجلس و یا دولت نخواهند گفت که رویکرد و کاری جدا از هم خواهند کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره مهمترین اقدام مجلس دوازدهم در امور مربوط به نظارت و قانونگذاری، تاکید کرد: به اعتقاد بنده دولت و مجلس باید هرچه سریعتر سیاست‌های خودشان را با برنامه هفتم توسعه تطبیق دهند.

تاجگردون ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات مهمی که مجلس دوازدهم باید مد نظر قرار دهد این است که باید آنچه را که فکر می کند دربسیاری از مسائل برنامه ریزی قبول ندارد، در ابتدای کار این موارد را اصلاح کرده و خود و دولت را در چالش «تقصیر که بود؟» نیاندازد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از چالش‌های بین مجلس یازدهم و دولت اظهار کرد: به اعتقاد بنده بسیاری از مسائل چالش برانگیز مجلس یازدهم و دولت نه تقصیر مجلس و نه تقصیر دولت بود،این موارد همواره به دلیل عدم هماهنگی در بسیاری از مفاهیم، در مسائل شکل می گرفت. به عنوان مثال ما شاهد بودیم که در حوزه انرژی و قیمت خوراک چه اتفاقاتی رخ داد و تصمیمات متناقض با هم گرفته می‌شد و بعد سعی داشتیم این موارد را اصلاح کنیم و یا اینکه موضوع مربوط به یکسان سازی نرخ ارز و یا مسائل مربوط به صادرات و تبدیل ارز به داخل، از جمله مواردی هستند که به دلیل ناهماهنگی بین مسائل، صورت گرفت. لذا به اعتقاد بنده مهترین مسائل فی مابین مجلس دولت این موارد است و اگر این موارد را ساماندهی کنیم، خیلی از موضوعات دیگر هم از جمله مسائل اقتصادی و معیشتی و  چرخش سریع پول به سفره مردم و سایر فعالیت های اقتصادی را حل کرده ایم. البته موضوعات زیادی در این بین وجود دارد اما پیش از آن باید از فرصت هماهنگی بین مجلس و دولت حداکثر استفاده  صورت گیرد.

نماینده مردم گچساران در مجلس دوازدهم  تاکید کرد: مجلس و دولت باید در سه الی چهار ماه آینده به سرعت به یک سازوکار مشخص دست پیدا کرده تا مردم با آرامش فعالیت کنند، چراکه اگر دولت و مجلس تنش‌ها را تشدید کنند، مردم آسیب خواهند دید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=360725
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما