سه شنبه 22 خرداد 1403 - 7:03

پزشکیان: با آدم های بی سواد نمی شود کار بزرگ کرد، مساله ما رعایت عدالت و حقوق عمومی است/ قالیباف: برای ما فرقی میان اعضای ستاد و بقیه مردم نیست

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گوی ویژه خبری برخی موارد را مطرح که به صورت تیتر وار مهمترین آنها آمده است:

قرار نیست برنامه جدید بنویسیم و قرار نیست سیاست های جدیدی در کشور اجرا کنیم، بلکه سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری مشخص است و برنامه‌های توسعه هم وجود دارد؛ هر دولتی که می‌آید باید برنامه‌های موجود را اجرایی کند.

امروز بنگاه‌های بسیاری داریم که کار را بر عهده گرفتند، مدیریتی می‌کنند، ضرر میدهند اما فوق‌العاده مدیریتی دریافت می‌کنند درحالی که در هیچ جای دنیا به چنین مدیری که سیستم را تخریب میکند و از هدف دور می کند فوق‌العاده مدیریتی داده نمی شود.

یکی از دلایل تحقق ۲۵ تا ۳۰ درصدی برنامه ششم توسعه این بود که افرادی اجرای کار را بر عهده داشتند که اصلا از برنامه خبر نداشتند و هدف و سیاست را پیگیری نمی‌کردند و مهارت و علم اجرای کار را نداشتند.

یکی از مهمترین مسائلی که در کشور ما گم شده موضوع عدالت است، ما از عدالت حرف می‌زنیم اما هیچگاه سهم مناطق محروم را پرداخت نمی‌کنیم؛ اگر به مناطق مختلف نگاه کنیم، در میدان عمل چیزی از عدالتی که از آن صحبت می‌کنیم، وجود ندارد.

باید کاری کنیم که مشتریان داخلی ما راضی شوند.

الان بین مردم و دولت شکاف ایجاد شده است و باید مردم را در صحنه نگه داریم؛ باید مغزها، استعدادها و نیروهای نخبه‌ای که به دلیل رفتارهای ما در حال خروج از کشور هستند را در کشور نگه داریم؛ چراکه اینها هستند که می‌توانند ما را به رشد مورد نظر برسانند.

زمانی که توانستیم با مردم آشتی کنیم و اعتماد سرمایه‌دار و سرمایه‌گذار را جلب کنیم و به کارشناس و تولید کننده احترام بگذاریم، دستیابی به اهداف نیز امکان پذیر است.

باید بپذیریم که اگر می‌خواهیم به اهداف سیاست‌های کلی دست یابیم دنبال افرادی بگردیم که مهارت و علم را دارند.

در مجلس وقتی برخی می‌خواستند با fatf مخالفت کنند، می‌گفتند که اگر این موضوع را بپذیریم آمریکا میفهمد که چقدر پول را در کجا هزینه کردیم؛ من با پذیرفتن یا نپذیرفتن fatf کاری ندارم اما معتقدم که باید ‏fatf داخلی پیاده کنیم و حداقل کاری کنیم که در کشور ما پول گم نشود.

اگر می‌خواهیم ضریب جینی اصلاح شود باید بر اساس عدالت آموزش و خدمات سلامت ارائه دهیم و به سالمندان و مناطق محروم توجه ویژه کنیم. باید مسئولان بر سر سفره‌ای بنشینند که مردم نشسته‌اند؛ اگر این کار را انجام دهیم مردم می‌توانند به ما اعتماد کنند.

محمد باقر قالیباف هم در برنامه صف اول صدا و سیما نکاتی را بیان که به صورت تیتر وار می آید:

ارتباطم با دانشگاه هیچ‌گاه قطع نشد و با وجود مشغله کاری از دانشگاه فاصله نگرفتم.

تنها کسی که ۱۲ سال مسئولیت شهرداری تهران را داشت، بنده بودم. 110 را در تمام کشور برای سهولت دسترسی مردم به پلیس در کمتر از 14 ماه ایجاد کردم. همواره جزو مدیرانی محسوب می‌شوم که به دنبال تحول بودم.

برای این دوره انتخاب کردم، «خدمت و پیشرفت» است و فقط شعار نیست، سابقه من نشان می‌دهد هر وعده‌ای را که دادم، پیگیری می‌کنم. کارنامه من برای مردم مشخص است.

بر اساس قانون اساسی، تفکیک قوا داریم اما ضرورت وجود دارد که در سطح سران قوا هماهنگی و نشست‌ها وجود داشته باشد

در کشور سه قوه نداریم بلکه چهار قوه داریم، امروز قوه دیوان سالاری بر سه قوه دیگر سوار است، در نتیجه برنامه خوب می‌نویسیم، یا تصمیم خوبی می‌گیریم اما هیچ خروجی ندارد، لذا تبدیل می‌شود به شعار دادن، برنامه دادن و کار نکردن. بر این اساس کارنامه اساس کار است.

اگر احساس کردیم باید در اتاق‌هایمان بنشینیم، از فناوری استفاده نکنیم، نیروهای خلاق را به کار نگیریم، شایسته سالاری و شایسته گزینی و شایسته پروری نکنیم، هیچ تحولی اتفاق نمی‌افتد.

هیچ گاه به افرادی که در ستاد انتخاباتی کار می‌کنند، وعده نمی‌دهم که فلان پست را به شما می‌دهم، بلکه به آنان قول می‌دهم که اگر رأی بیاورم و موفق شوم، تمام تلاشم را برای حل مشکلات می‌کنم.

به نظرم بزرگترین فساد در کشور ناکارآمدی است.

وعده می‌دهم درست کار کنم هیچ فرقی بین فردی که در ستاد ما کار کند و کسی که در ستاد کار نکند وجود ندارد.

بر اساس شایسته گزینی کار می‌کنم، جوان گرایی و انتخاب نیروهای فعال سرلوحه کارمن است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=360710
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    آقای قالیباف شما اگر کاره ای بودید خرید سیسمونی را مدیریت می کردید .
    اگر کاره ای بودید به عنوان رئیس مجلس کاری می کردید و …..

  2. علی گفت:

    پزشکیان مرد عمل صادق پاک و بی ریا

دیدگاه شما