شنبه 19 خرداد 1403 - 10:24

مطالبه گری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد از وزیر اقتصاد برای مردم استان چه بود؟

بویرنیوز– رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت: با احداث ابرپروژه‌های راه‌آهن، سدهای در دست اجرا و مطالعه شده و توسعه فعالیت گمرک، وضعیت صادرات، سرمایه‌گذاری و اشتغال در استان متحول می‌شود.

جهانگیر شاهینی در دیدار وزیر اقتصاد با اشاره به پروژه مهم خط‌آهن یاسوج_ اقلید گفت: در صورت اجرایی شدن خط آهن یاسوج_ اقلید، کریدور جنوب غرب به شمال شرق در بحث ریل، تکمیل و یک ایستگاه صادرات و واردات مواد اولیه تشکیل می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نزدیکی استان به بنادر جنوبی افزود: این استان به دلیل نزدیکی به بنادر بهترین سکوی صادراتی است که درخواست می‌کنیم اختیارات بیشتری در زمینه کمرگ به استان داده شود تا صادرات صورت بگیرد.

شاهینی عنوان کرد که تولید 30 درصد نفت کشور و 10 درصد آب شیرن در کهگیلویه و بویراحمد، وجود استان در نزدیکی کشورهای حوزه خلیج فارس، آب و هوای مناسب گردشگری و 2 فرودگاه یاسوج و گچساران می‌تواند استان را به کانون سرمایه گذاری تبدیل کند.

وی تصریح کرد: ایجاد پروژه‌های نفتی و گازی در کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند به عنوان زنجیره‌ای از تولیدات و فرآورده‌ها تبدیل شود و به علاوه در زمینه کشاورزی، باغات، محصولات دامی و شیلات میان استان‌های دیگر بدرخشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دکتر احمدزاده؛ استاندار استان با پیگیری، برنامه‌های جدی درخصوص ایجاد، اجرا و تکمیل پروژه‌های بزرگ، کلان و متوسط دارد و در این رابطه هم اقدامات و دستاوردهای زیادی برای استان به ارمغان آورده است.

وی عنوان کرد: در طول سه سال دولت شهید رئیسی در این استان اعتبارات و کمک های فنی و مالی، تسهیلانی و بلاعوض زیادی به استان تزریق شده که در طول تاریخ این استان بی‌سابقه بوده است.

شاهینی بیان کرد: همه تلاش‌ها بر این بوده که تمام بخش‌ها و حوزه‌های اقتصادی، تولیدی، زیربنایی و خدماتی استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله بهداشتی، گردشگری و فرهنگی به موازات و همپای هم توسعه یابند.

طرح‌های راه‌سازی، مسکن و ایجاد اشتغال آغاز شده و با شتاب به پیش می‌رود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد توجه به مناطق محروم و دورافتاده را از دیگر اقدامات و تلاش‌های دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: راه سازی، مسکن و ایجاد اشتغال در حجم وسیعی در این استان آغاز شده و با شتاب به پیش می رود.

وی بیان کرد: درخواست می‌کنیم بخشی از واردات مواد اولیه به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شود تا به ایجاد اشتغال بیشتر منجر شود.

این مسئول با بیان اینکه تخصیص اعتبارات پاسخگوی نیاز استان کهگیلویه و بویراحمد نیست، گفت: در صورت احداث سدها، 60 هزار هکتار اراضی کشاورزی زیر کشت آبی می‌رود، 500 مگاوات برق تولید می‌شود و 15 هزار شغل ایجاد خواهد شد و در نهایت مشاغل کشاورزی چرخ‌های اقتصادی را به حرکت در می‌آورد.

شاهینی عنوان کرد: برخی استان‌ها مانند تهران و اصفهان سرازیر تسهیلات تکلیفی دارند و جذب نمی‌شود که سرریز تسهیلات تکلیفی به استان ما داده شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: 9 هزار و 800 میلیارد تسهیلات برای استان مصوب شده که تاکنون این مبلغ اختصاص داده نشده است. درخواست ما این است که سهم استان از تسهیلات تکلیفی دیده و به موقع پرداخت شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=360663
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. یزدگرد گفت:

    درود بویرنیوز
    حقیقتا بحث احداث و ایجاد اتصال یاسوج به خط ریلی یکی از مهم ترین خواست های اساسی و اصلی مردم استان هستش که امیدوارم دولت جدید ، استان همیشه محروم نگه داشته شده کهگیلویه وبویراحمد را بطور ویژه ببیند ما قریب یک چهارم نفت و گاز کشور رو تامین میکنیم منتی ندارند بلکه وظیفه شون هست از محل منابع استان ما نیز اباد گردد .
    امید که جناب استاندار بعنوان عالیترین نماینده دولت بطور ویژه و جدی پیگیر احداث راه اهن و اتصال استان به ازادراه اصفهان شیراز گردد انشاالله

دیدگاه شما