شنبه 19 خرداد 1403 - 9:06

وقوع آتش‌سوزی در ۳۶۹ هکتار از جنگل‌ها و مراتع «آب‌نارون» کهگیلویه

بویرنیوز– رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهگیلویه با اشاره به شناسایی عامل حریق و خسارات سنگین این آتش‌سوزی، گفت: در این آتش‌سوزی ۳۶۹ هکتار از مراتع کهگیلویه به ویژه مراتع گچ‌های آب نارون حومه غربی شهرستان دچار خسارت شدید شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهگیلویه گفت: آتش‌سوزی ۳۶۹ هکتار از جنگلها و مراتع این شهرستان،مراتع گچ‌های آب نارون حومه غربی شهرستان را دچار خسارت شدید کرد.

علی کریمی با بیان اینکه عاملان آتش‌سوزی آب نارون شناسایی و پرونده آنها برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی تحویل داده شد، افزود: به دلیل وزش باد و علف‌های خشک، آتش سوزی گسترش یافت که پس از ۴۸ ساعت تلاش شبانه‌روزی توسط مدیریت بحران، نیروهای مردمی، یگان حفاظت منابع طبیعی، نیروهای بسیج و سپاه و سایر دستگاه‌های اجرایی مهار شد.

وی اظهارکرد: پس از بررسی علت دقیق این آتش‌سوزی، عامل انسانی در وقوع این حریق شناسایی شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهگیلویه با اشاره به شناسایی عامل حریق و خسارات سنگین این آتش‌سوزی، تصریح کرد: در این آتش‌سوزی ۳۶۹ هکتار از مراتع کهگیلویه به ویژه مراتع گچ‌های آب نارون حومه غربی شهرستان دچار خسارت شدید شد.

کریمی بیان کرد: مردم برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی، از روشن کردن آتش در مراتع و جنگل‌ها خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه دود یا آتش‌سوزی، مراتب را به سرعت به نیروهای امدادی اطلاع دهند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=360661
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما