شنبه 19 خرداد 1403 - 8:03

رسم و رسوم‌ هزینه‌بر ازدواج در کهگیلویه و بویراحمد برچیده شود

امام جمعه یاسوج از چشم و همچشمی ها در برخی مراسمات از جمله ازدواج ابراز نگرانی کرد و گفت: نخبگان برای ترویج ازدواج آسان تلاش کنند.
به گزارش بویرنیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: رسم و رسوم دست و پاگیر و پر هزینه ازدواج و چشم‌ و هم چشمی‌ها به یک چالش جدی برای ازدواج جوانان تبدیل شده که انتظار می‌رود نخبگان در حوزه‌های مختلف از جمله رسانه‌ها برای ترویج ازدواج آسان تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد شهادت امام جواد (ع) را تسلیت گفت و افزود: امام جواد (ع) در سن 8 سالگی به امامت رسید که‌ این از معجزات است.

حسینی بیان کرد: امام کسی است که از همه عالم برتری دارد و می‌داند در دنیا و آخرت چه می‌گذرد.

وی با اشاره به اینکه شنبه روز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) است، ابراز کرد:کسی نباید از ترس فقر ازدواج نکند‌، پیامبر اسلام فرمود اگر کسی ازدواج کرد نصف دینش را انجام داده است.

حسینی ادامه داد: ازدواج باعث می‌شود در رحمت الهی روی انسان باز شود، ازدواج یک امر قدسی است و امری مهم به شمار می‌رود البته به شرطی که همراه رقص و گناه نباشد.

وی با تاکید بر اینکه سخت‌ترین عذاب برای افرادی است که مانع ازدواج می‌شوند، خاطرنشان کرد: امروز خیلی کارمندان هم در استان هستند که ازدواج نکرده‌اند‌.

امام جمعه یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به جوانی جمعیت ادامه داد: امروز ما داریم یک راهی را می‌رویم که مشکلات ما سخت‌تر از جنگ خواهد شد.

وی تصریح کرد: این همه ثواب پروردگار برای فرزند‌آوری گذاشته است، با این وجود خیلی از جوانان ما یا ازدواج نمی‌کنند یا اگر ازدواج می‌کنند تک فرزند هستند که این جای تأسف دارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=360652
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    برچیده شده !
    کسی توان برگزاری جشن عروسی رو نداره
    قیمت یک کیلوگرم مرغ به یکصد هزار تومان نزدیک شده
    همین برای برچیده شدن عروسی ها و کاهش فرزند آوری و عدم صله رحم ها کافی است….

دیدگاه شما