پنجشنبه 17 خرداد 1403 - 11:07

انتقاد تند نماينده بویراحمد از روند توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد در حضور وزیر اقتصاد

بویرنیوز ؛نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون گفت: در توزیع اعتبارات در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هیچ منطقی حاکم نیست، مشکلات کار کجا است؟ قطعاً ما علمی و منطقی از حق این استان و مردم دفاع خواهیم کرد.

محمد بهرامی صبح امروز در جریان سفر وزیر اقتصاد و دارایی به استان کهگیلویه و بویراحمد خطاب به احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، اظهار کرد: آقای وزیر ما نسبت به دستگاه‌های اقتصادی و برنامه‌ریزی کشور گلایه داریم. البته این مسائل مربوط به شما نیست از سابق تاکنون وضعیت به همین منوال بوه است.

وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد در شاخص‌های توسعه یا آخر یا ماقبل از آخر است.

بهرامی با بیان اینکه مردم در صحنه‌های مختلف به ویژه انتخابات برای نظام اسلامی سنگ تمام گذاشته‌اند، بیان کرد: تمام شبکه‌های تلویزیونی وقتی می‌خواهند صحنه‌های از مشارکت مردم در انتخابات را نشان بدهند، فیلم‌های مربوط به حضور گسترده این مردم را نشان می‌دهند. چرا ما به فکر این مردم نیستیم.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون تأکید کرد: ۲۵ درصد نفت و گاز متعلق به استان کهگیلویه و بویراحمد است؛ اما نفت خام این استان منتقل و جاهای دیگر فرآوری می‌شود و استان کهگیلویه و بویراحمد سهمی در ارزش افزوده این محصول مهم ندارد و رونق اقتصادی هم شامل استان نمی‌‌شود.

بهرامی تصریح کرد: منابع مالی شرکت‌های بزرگی در بانک‌های دیگر استان‌ها قرار دارد و منابع بانکی دیگر استان‌ها غنی می‌شود.

وی افزود: خوراک خیلی از شرکت‌های بزرگ دیگر استان‌ها را ما تأمین می‌کنیم؛ اما وقتی فرزندان این استان برای اشتغال مراجعه می‌کنند، غیربومی قلمداد می‌شوند.

نماینده مجلس گقت: ما انتظار داریم، باتوجه به اینکه در مجموعه شما هلدینگ‌های اقتصادی بزرگی وجود دارد، دستوری فرمائید که یکی از این هلدینگ‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد شرکتی را راه‌اندازی کند تا این سفر مایه خیر و برکت باشد.

بهرامی به بازدید خود از اداره‌کل گمرک استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: این اداره‌کل مشکلات زیادی در بحث حداقل‌ها دارد.

وی در ادامه گفت: در توزیع اعتبارات در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هیچ منطقی حاکم نیست، مشکلات کار کجا است؟ قطعاً ما علمی و منطقی از حق این استان و مردم دفاع خواهیم کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون افزود: به طور مثال در یکی از استان‌ها یکی از شرکت‌ها ۲ هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی هزینه کرده که در همان سال اعتبار استان کهگیلویه و بویراحمد کمتر از ۲ هزار میلیارد تومان بوده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=360635
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما