پنجشنبه 17 خرداد 1403 - 10:58

یک ریال از تسهیلات مصوب ۱۳ هزار میلیارد تومانی دولت برای کهگیلویه و بویراحمد محقق نشد!!

بویرنیوز؛ استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: منابع بانکی استان برای پرداخت تسهیلات سفر دوم شهید جمهور و اعضای هیات دولت در قالب ازدواج، فرزندآوری و سایر موارد اندک است و ناترازی وجود دارد.

سید علی احمدزاده روز پنجشنبه در دیدار با وزیر اقتصاد و دارایی در یاسوج، اظهار کرد: ۲ سرمایه عظیم نفت و گاز و آب در استان وجود دارد اما این استان محروم و خودش از این سرمایه ها بی بهره است.

وی افزود: پیشنهاد می شود که آب در بورس عرضه شود و پول آن به استان های منشا آب داده شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سفر هیات دولت به استان حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای استان تخصیص گرفت که تاکنون یک ریال آنها توسط بانک‌ها پرداخت نشده است.

احمدزاده گفت: کارخانه قند یاسوج که به‌تازگی احیا شده دارای بدهی هیا فراوان به برخی دستگاه های خدمات رسان است و میزان بدهی این واحد تولیدی به یکی ادارات بالای ۵۸۰ میلیارد ریال اعلام شده است.

وی با اشاره به پروژه نیمه تمام راه آهن اقلید به یاسوج، تاکید کرد: ۲۶ درصد کار در گذشته انجام اما رها شده و هر ساله حدود یک میلیارد تومان به صورت قطره چکانی به آن تزریق می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: امید است از محل تهاتر نفت برای تکمیل این پروژه به استان مبلغی تزریق شود زیرا سرمایه گذار چینی آماده احداث این راه آهن است.

وی تاکید کرد: تکمیل این پروژه ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

احمدزاده بیان کرد: یکی از دلایل ناترازی منابع بانک ها در استان این است که فروشگاه های زنجیره ای استان حساب های خود را در تهران متمرکز کرده اند.

وی ابراز کرد: چنانچه حساب پتروشیمی ها و فروشگاه های زنجیره ای به استان آورده شود وضعیت بسیار متحول خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ در استان محقق نمی شود و در استان در پرداخت بسیاری از تسهیلات مشکل داریم.

احمدزاده ادامه داد: هلدینگ ها در این استان سرمایه گذاری نکرده اند که می طلبد به این مهم که تا حدود زیادی شرایط اقتصادی مردم این خطه را متحول می کند نیز توجه ویژه شود.Irna

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=360632
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. هرکی گفت:

    دقیقا ۵ماه هست وام فرزند اوری ثبت نام کردم هیچ خبری که نشد هیچ‌ .به‌ بانک‌ مربوطه سر زدم رئیس بانک گفت برو دنبال کارت که حرف مفت تر از این نیست .چرا مردم رو‌مسخره میکنید ..البته حقمونه چون‌ همیشه تو انتخابات اول هستیم .انگار یه عده به عقده همین شرکت تو انتخابات عمدا میخوان زهرخودشون بریزن

دیدگاه شما