پنجشنبه 17 خرداد 1403 - 10:49

انتقاد نماینده ولی فقیه از کم توجهی دولت ها به توسعه کهگیلویه و بویراحمد نزد وزیر اقتصاد/روند اجرای پروژه‌ها مردم را آزار می‌دهد

بویرنیوز؛ نماینده ولی فقیه در کهکیلویه و بویراحمد نزد وزیر اقتصاد نسبت به مشکلات این استان گلایه کرد.

آیت الله سید نصیر حسینی در دیدار با وزیر امور اقتصادی و دارایی خاندوزی با بیان اینکه استان نوظهوری هستیم اما به برکت انقلاب کارهای خوبی در این استان انجام شده است گفت: قبل از انقلاب مغضوب حاکمیت بودیم و چندین بار هم بمباران شدیم طاغوت به استان ما بیشتر از سایر استان‌ها ظلم کرد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقتی قیام امام شروع شد مردم ما پشتیبان این قیام بودند امروز هم شاکر نعمت‌های انقلاب هستیم اما ظرفیت‌های کشور بالاست و منابع خدادادی بسیاری هم در استان ما وجود دارد توقع داریم بیشتر از این موهبت‌ها بهره‌مند شویم.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد به برخی از ظرفیت‌ها مثل نفت گاز آب و منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: با همه این ظرفیت‌ها وقتی پروژه‌ای در استان ما شروع می‌شود اجرای آن به کندی پیش می‌رود نمی‌دانیم دلیل آن چیست یا زورمان کم است یا دلیل دیگری دارد.

وی به نمونه‌هایی از کندی این پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: پتروشیمی در استان ما از سال ۸۵ کلنگ زنی شده و بعد از ۱۸ سال اکنون ۴۰ درصد پیشرفت دارد یا اینکه یک جاده در استان ما سال ۷۳ کلنگ زنی می‌شود و در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد این‌ها مردم ما را آزار می‌دهد.

وی گفت: حتی میدان گازی مختار که در سفر رئیس جمهور کلنگ زنی آن انجام شد اکنون با کندی پیش می‌رود و در اما و اگر گیر کرده است دلیل این کندی چیست چه اشکالی در این راه وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: جاده‌های ما اصلاً خوب نیستند جاده‌های پر پیچ و خم که سرمایه‌گذار را فراری می‌دهند چهار خطه کم داریم و شرایط هم خیلی سخت شده است.

امام جمعه یاسوج با اشاره به راه آهن اقلید یاسوج خطاب به وزیر اقتصاد گفت: وقتی یک پروژه را نمی‌توانند انجام دهند چرا کلنگ آن را می‌زنند فرودگاه ما فرودگاه قابل توجهی نیست برای حضور یک شخصیت علمی یا سیاسی و یا یک سرمایه‌گذار فرودگاه ما جوابگو نیست و اصولاً فرودگاه یاسوج نقشی در توسعه ندارد.

وی همچنین به بحث گردش مالی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای اشاره کرد و گفت: خیلی رنج آور است که پول خودشان را اینجا در می‌آورند و در جای دیگری هزینه می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح‌هایی در استان ما هستند که ۲۰ سال راکد مانده‌اند و همه را به ستوه آورده‌اند.fars

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=360629
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما