چهارشنبه 16 خرداد 1403 - 17:45

اجرای افزایش ۳ برابری جرایم رانندگی از اول تیرماه

بویرنیوز؛ رئیس پلیس راهور فراجا گفت: با ابلاغ مبلغ جدید جریمه‌های رانندگی از سوی دولت نرخ‌های جدید از ابتدای تیرماه اجرایی می‌شود. سردار حسینی درباره توقیف خودروهابا جریمه‌های بالا هم گفته: بر اساس ماده ۸ تخلفات رانندگی از این به بعد خودرو‌های که جریمه‌های آن‌ها از ۵ میلیون تومان بیشتر باشد توقیف می‌شود.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: با ابلاغ مبلغ جدید جریمه‌های رانندگی از سوی دولت نرخ‌های جدید از ابتدای تیرماه اجرایی می‌شود.

سردار حسینی درباره جزئیات افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی گفت: هر مصوبه هیئت دولت که علاوه بر تکلیف برای دستگاه‌های دولتی برای مردم هم تکلیفی را ایجاد کند، حتما باید در روزنامه رسمی منتشر و بعد از ۱۵ روز قابلیت اجرا است.

وی ادامه داد: افزایش مبلغ جرائم راهنمایی و رانندگی هم از سوی سرپرست محترم ریاست جمهوری برای اجرا ابلاغ شده و احتمالا در همین یکی دو روز نیز در روزنامه رسمی منتشر می‌شود، و از اوایل تیرماه جریمه‌های رانندگی با مبلغ جدید اعمال خواهد شد.

سردار حسینی افزود: جریمه‌ها شامل ۱۷۴ تخلف است که به سه دسته کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد صنعتی – تجاری، سایر شهر‌ها و روستا‌ها و راه‌های روستایی تقسیم می‌شود.

وی گفت: همچنین میزان افزایش مبلغ جرائم رانندگی نیز در مورد تمام تخلفات یکسان نیست و به عنوان مثال جریمه عبور از چراغ قرمز در مراکز استان‌ها ۴۰۰ هزار تومان است. جریمه سرعت غیرمجاز نیز از برحسب میزان سرعت غیر مجاز خودرو از ۱۰۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان است.

سردار حسینی درباره توقیف خودروهابا جریمه‌های بالا هم گفته: بر اساس ماده ۸ تخلفات رانندگی از این به بعد خودرو‌های که جریمه‌های آنها از ۵ میلیون تومان بیشتر باشد توقیف می‌شود.

به گفته رئیس پلیس راهور فراجا افزایش مبلغ جریمه‌ها تاثیر زیادی در کاهش وقوع تصادفات دارد و می‌تواند تا حد زیادی در کاهش آمار مرگ و میر بر اثر تصادفات موثر باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=360621
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما