یکشنبه 13 خرداد 1403 - 13:01

این خودرو جایگزین پژو پارس در ایران می‌شود

بویرنیوز– اگر اخبار خودرو را دنبال کرده باشید، مستحضر هستید که خودرو پژو پارس به‌دلیل عدم توانایی در پاس کردن استانداردهای ۸۵ گانه، مجوز تولید و عرضه را نتوانست از سازمان ملی استاندارد ایران دریافت کند.

با توجه به رایزنی‌های ایران خودرو با وزارت صمت و سازمان ملی استاندارد که منجر به تمدید چندین باره مجوز تولید پژو پارس شد، احتمالا تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۳، پرونده تولید و عرضه پرشیا محبوب، برای همیشه بسته خواهد شد. بر همین اساس افرادی که پیش‌تر نوبت دریافت خودرو پژو پارس را در سامانه یکپارچه عرضه خودرو برای تاریخ بعد از خرداد ماه دارند، پیامک‌های طرح جایگزینی ایران خودرو را جدی بگیرند. مدیر عامل شرکت ایران خودرو چندی پیش اعلام کرده بود پژو پارسی برای تحویل به دارندگان حواله این خودرو وجود ندارد!
بر اساس اعلام سازمان ملی استاندارد، تمامی تیپ‌های پژو پارس اعم از موتور XU۷ (معمولی)، پژو پارس سال، پژو پارس LX با موتور TU۵، پارس ELX با موتور TU۵، پژو پارس ELX با موتور TU۵P، پژو پارس ELX با موتور XU۷، پژو پارس ELX با موتور XUM، پژو پارس دوگانه سوز و پژو پارس اتوماتیک، تنها تا پایان خردادماه ۱۴۰۳ تولید خواهند شد و شرکت ایران خودرو موظف است با توجه به پیش‌فروش این محصول برای تاریخ بعد از خردادماه، طرح تبدیل و جایگزینی را در اختیار متقاضیان قرار دهد.

پژو پارس در سال ۱۳۷۹ به‌عنوان نسخه فیس لیفت شده پژو ۴۰۵ توسط ایران خودرو معرفی شد؛ فیس لیفتی که به دل تمام مردم نشست و توانست به محبوبیت بالایی دست پیدا کند. تقاضای زیاد مردم برای تهیه این خودرو، منجر به تولید تیپ‌های گوناگونی از آن شد. محصولی که بعد از گذشت ۲۴ سال هنوز هم در بازار طرفداران خود را دارد و حتی در بازار آزاد خرید و فروش جزو خودروهای پر تقاضا محسوب می‌شود. اما دیگر وقت وداع با این این خودرو دوست‌داشتنی فرا رسیده است.

اما برای دارندگان حواله پژو پرشیا، چه خودرویی در نظر گرفته شده است؛ چه خودرویی قرار است جایگزین پژو پارس محبوب شود؟

هنوز به‌طور مشخص جایگزینی برای پژو پارس از سوی ایران خودرو معرفی نشده، اما با توجه به ظرفیت‌های شکل گرفته برای تولید سورن پلاس، احتمالا این خودرو که از لحاظ سواری و کیفیت ساخت به سدان اصالتا فرانسوی نزدیک است، جایگزین پژو پارس می‌شود.

البته قیمت کارخانه سورن پلاس حدود ۱۰۰ میلیون تومان گران‌تر از پژو پارس بوده و در همین راستا احتمال دارد که ایران خودرو تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی در اختیار دارندگان حواله پژو پارس قرار دهد تا با خیالی آسوده‌تر در این طرح جایگزینی شرکت کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=360598
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما