شنبه 12 خرداد 1403 - 11:32

تاکید صریح خاتمی؛ فقط نامزد اصلاح‌طلب

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: آقای خاتمی صریحا اعلام کرده که از نامزدی حمایت می‌کند که چنگ به صورت نظام نزند.

تاکید صریح خاتمی؛ فقط نامزد اصلاح‌طلب

تا انتخابات ریاست‌جمهوری زمان زیادی باقی نیست و در این بین اصلاح‌طلبان هم برای حضور در انتخابات فعال شده‌اند.

به گزارش بویرنیوز، محمدعلی وکیلی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره آخرین تصمیم‌ها در جبهه اصلاحات به «فردا» گفت: «من فرد حزبی‌ای نیستم و طبیعتا از جزئیات مباحث درون احزاب اصلاح‌طلب اطلاع دقیق ندارم اما خبری که از مواضع منسوب به آقای خاتمی دارم این است که او بر خلاف گذشته، با داشتن شرایطی می‌خواهند اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری مشارکتی حداکثری داشته باشند. گویا هم آقای خاتمی گفته است از نامزد کاملا اصلاح‌طلب حمایت می‌کنم و رسما اعلام کرده که از نامزد نیابتی حمایت نخواهم کرد. چند نفری را هم نام برده‌اند که در بین آنها بیشتر تأیدش بر آاای سید محمد صدر بوده است».

او ادامه داد: «من شخصا باور دارم اینکه جریان اصلاحات و به ویژه شخص آقای خاتمی تمایل به مشارکت حداکثری در انتخابات دارند، قدمی رو به جلو و اقدامی بایسته است اما اینکه صرفا از نامزد کاملا اصلاح‌طلب حمایت شود، جای تأمل دارد. ما در گذشته با سیاست ائتلافی توانستیم پیروز عرصه شویم و در سال‌های ۹۲ و ۹۶ تأثیر خود را در عرصه سیاسی کشور بگذاریم. البته اشکالاتی بر مشی آقای روحانی وجود داشت اما کشور متحمل ضرر ویژه‌ای نشد».

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین بیان کرد: «جریان اصلاحات باید اجازه دهد که نامزدها ثبت نام خود را انجام دهند و بعد از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها از میان آنهایی که تأیید صلاحیت شده‌اند فرد یا افرادی را مشخص کنند زیرا اعلام زودهنگام اسامی به نوعی پاس گل به رقیب است».

وکیلی در پایان گفت: «اصلاح‌طلبان همیشه از پیش با با کارد بسته شورای نگهبان مواجه می‌شوند اما از این سو در این دوره اصلاح‌طلبان سعی کرده‌اند به یک واقع‌بینی برسند و آقای خاتمی صریحا اعلام کرده که از نامزدی حمایت می‌کند که چنگ به صورت نظام نزند. این موضع به معنای آن است که اصلاح‌طلبان واقع‌گرا شده‌اند و آنها از گارد بسته‌شان بیرون آمده‌اند. در این شرایط انتظار می‌رود شورای نگهبان هم‌ گارد بسته‌ای در قبال اصلاح‌طلبان نداشته باشد تا در نهایت مشارکتی حداکثری را در انتخابات شاهد باشیم و از طرفی شکاف‌هایی که طی سال‌ها به وجود آمده ترمیم شود. من تصور می‌کنم اگر رفتار شورای نگهبان انبساطی باشد، می‌شود انتظار یک آشتی ملی گسترده را داشت».

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=360566
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما