شنبه 12 خرداد 1403 - 11:28

ارزش خبری «همجواری» و رفتار سیاسی نماینده منتخب شیراز در موضوع اعتبارنامه ها!

قاط مشترک فرهنگی، در کنار ارتباطات اجتماعی باعث شد، وقتی برای دومین بار نام نماینده شیراز، به عنوان معترض به اعتبارنامه منتخب شناخته شده و چهره ملی همچون تاجگردون که سال ها در فارس خدمت کرده بود در فضای مجازی مطرح شود، واکنش و انتقادهایی از طرف مردم به همراه داشته باشد.


به گزارش بویرنیوز به نقل از روزنما؛  در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی بر خلاف مجلس قبلی، نتیجه تهیه گزارش بیش از ۱۰۰ صفحه ای که تعداد محدودی از نمایندگان برای رد اعتبارنامه تاجگردون نماینده گچساران و باشت آماده کرده بودند، آنگونه که انتظار داشتند، پیش نرفت و این بار تاجگردون با همه سر و صدایی که در ماه‌های اخیر برای گرفتن صندلی نمایندگی مردم استان همسایه و جنوب کشور در برخی محافل رسانه ای و فضای مجازی برای او ایجاد کردند، تنها به نیم خندی از رضایت، بسنده و بعد از آن هم در پیام تصویری کوتاه که از مجلس منتشر کرد ضمن پاسخ به مالک شریعتی نماینده تهران تاکید نمود که این گروه کوچک بهتر است به این بازی ها پایان دهند.
از آنجا که «همجواری» یکی از ارزش های خبری است که خبرنگاران زُبده و با تجربه همیشه به آن توجه می کنند‌، نوع برخورد و واکنش های مردم استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد به خصوص در فضای مجازی نسبت به سرنوشت نماینده گچساران و باشت و اقدام نماینده شیراز در امضای مجدد اعتراض به اعتبارنامه تاجگردون، از همین دریچه قابل بررسی و تامل است.
«همجواری» و اشتراک های اجتماعی، فرهنگی، تاریخی و قومیتی به اندازه ای ارزش دارد که بسیاری از اوقات، مردم استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد و حتی بوشهر به خاطر همین مراودت‌هایی که از زمان های قدیم وجود داشت، شرایط زندگی خود را جدا از یکدیگر نمی دانند و به همین دلیل رویدادهای طبیعی، سیاسی، اجتماعی و حتی اقتصادی فارس و همجواران را با نگاه یکپارچه و تاکید بر همدلی و گاهی همدردی در مناسبت های مختلف پیگیری و نسبت به آنها واکنش نشان می دهند‌.
با این مقدمه، می توان تاجگردون را به دو دلیل، شخصیت شناخته شده ای برای مردم استان فارس دانست و به همین خاطر هم اخبار فعالیت ها و عملکرد او را به عنوان چهره ای آشنا و متخصص پیگیری نموده و واکنش نشان می دهند.
اول اینکه او مدت ها مسئولیت سازمان برنامه و بودجه این استان را بر عهده داشت و به خاطر مسئولیت مهمی که بر عهده داشت با ساختار مدیریتی و تقسیمات کشوری، ظرفیت ها و توانمندی های مختلف این استان به خصوص در حوزه صنعت و کشاوزی، تسلط لازم را داشته است.
دومین دلیل نیز مسوولیت و نقش مهمی بود که در مجلس به عنوان رییس کمیسیون برنامه و بودجه کشور بر عهده داشت که این ارتباط و همکاری با مسوولان اجرایی فارس را تقویت می کرد.
همین نقاط مشترک فرهنگی، در کنار ارتباطات اجتماعی باعث شد، وقتی برای دومین بار نام نماینده شیراز، به عنوان معترض به اعتبارنامه منتخب شناخته شده و چهره ملی همچون تاجگردون که سال ها در فارس خدمت کرده بود در فضای مجازی مطرح شود، واکنش و انتقادهایی از طرف مردم به همراه داشته باشد.
درک اینکه چرا سایر نمایندگان استان فارس ترجیح دادند وارد چنین بازی های سیاسی نشده و تنها آقای نجابت برای دومین بار همان راه قبلی را پیمود، کار چندان دشواری نیست و به مرور مشخص خواهد شد که چرا او این چنین رفتاری داشت؛ اما باید پذیرفت تاجگردون در همه این سال ها در موضوع اعتبارات و رفع تنگناهای اقتصادی و زیرساختی استان فارس، نه تنها «تهدید» نبود، بلکه «فرصتی» شد که به دلیل همین «همجواری» و مسوولیت اجرایی در این استان حتما تعصب و توجه خاصی به فارس نیز داشته و دارد و این ارتباط دو طرفه را در نوع واکنش های مردم این استان در گروه های مختلف فضای مجازی پس از تایید اعتبارنامه وی به خوبی می توان مشاهده نمود.
در هر صورت، همه این سر و صداهایی که برای حذف منتخب مردم شهرستانِ همجوارِ شیراز شنیدیم، دیگر به خط پایان رسیده و با همه تحرکاتی که صورت گرفت، این بار اتفاق مجلس یازدهم و طعم‌پیروزی برای مخالفان او، تکرار نشد!
حال می توان این سوال را مطرح کرد که با پایان مجلس دوازدهم، نماینده جوان شیراز با عملکرد خود نشان می دهد که نقش او برای تامین اعتبارات عمرانی، زیرساختی و توسعه ای و همچنین رفع تنگناها و چالش های پیش رو، برای توسعه استان فارس و شهر شیراز حیاتی و حائز اهمیت بوده و یا افکار عمومی، برداشت دیگری داشته و در نهایت تلاش سایر نمایندگان فارس در کنار تاجگردون که در «همجواری» حوزه انتخابیه اش قرار دارد را، بیشتر از او ستایش، تکریم و قابل احترام خواهند دانست؟
برای پاسخ به این سوال به صبر و زمانی حداقل چهارساله نیازمندیم…

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=360563
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    نتیجه شرکت نکردن پر شور مردم در انتخابات نتیجه اش این میشه که فردی مثل نجابت نماینده میشه که بی مورد علیه جناب تاجگردون امضا جمع می کنند و شهری را از حق نماینده داشتن محروم

  2. سیدان گفت:

    ای کاش کسی از نجابت می پرسید این ۴ سال چه عملکردی داشتی غیراز منفی بازی برای رفقات کار جور کردن کاری نکردی

دیدگاه شما