شنبه 12 خرداد 1403 - 7:31

بازارچه فروش محصولات محلی در کهگیلویه و بویراحمد راه اندزی می شود

بویرنیوز– “روستا بازار” یا “بازارهای محلی” برای عرضه مستقیم محصولات و تولیدات روستائیان در یاسوج برپا می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری استان گفت:  تلاش بر این است که با بسترسازی لازم، مراکز عرضه محصولات و تولیدات روستائیان به مرور در همه شهرستان های استان برپا شود.

احسان عسکری افزود: این روستا بازارها با مشارکت شهرداری یاسوج و تعاون روستایی با هدف قطع دست دلالان، معرفی توانمندی‌های روستاییان در حوزه تولید و ایجاد بازار مناسب راه اندازی می شوند.

وی، دسترسی آسان به تولیدات روستائیان، معرفی محصولات و تقویت بخش کشاورزی، ساماندهی بازار و تامین نیاز مصرف کننده را از دیگر اهداف برپایی دائمی این مراکز عنوان کرد.

وی بیان کرد: در این بازارچه‌ها همه محصولات و تولیدات استان با تاکید بر عرضه میوه و تره بار تولید استان با ۲۵ تا ۳۰ درصد زیر قیمت بازار عرضه می شوند.

عسکری عنوان کرد با تشکیل روستا بازارها علاوه بر اینکه محصولات و تولیدات در خود استان به فروش می‌رود منجر به ایجاد اشتغال، بهبود وضعیت اقتصادی، معیشت روستاییان و کشاورزان خواهد شد.

وی تصریح کرد: شهرداری یاسوج نسبت به جانمایی محل این بازارچه‌ها در سطح شهر یاسوج اقدام کند و تعاون روستایی باید متولی روستا بازارها شود.

معاون اقتصادی استانداری بر فعال شدن اتحادیه‌ها برای راه‌اندازی این بازارچه‌ها تاکید کرد و گفت: اتاق اصناف مرکز استان قابلیت ها و ظرفیت بخش خصوصی برای مشارکت در راه اندازی این بازارچه‌ها را مورد بررسی قرار دهد.

عسکری با اشاره به تولیدات ماهیان سردآبی و جایگاه خوبی که استان در این زمینه دارد، گفت: جای خالی بازارچه فروش ماهی که در گذشته در سطح استان وجود داشت احساس می شود و می طلبد که بازارچه فروش ماهی و محصولات پروتئنی راه اندازی شود.

علی معتمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی هم با اشاره به ضعف تشکل های مردم نهاد حوزه جهاد کشاورزی گفت: نقش تشکل های در بخش کشاورزی پر رنگ تر شود که موفقیت این سازمان در گروی فعال شدن تشکل ها است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=360561
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما