پنجشنبه 10 خرداد 1403 - 10:19

حاشیه های داغ بررسی اعتبارنامه تاجگردون /از دست به یقه شدن دو نماینده تا واکنش قاطع قالیباف/اعتبارنامه تاجگردون تایید شد، تمام… (+فیلم)

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز: 

جلسه علنی مجلس برای بررسی و تصویب اعتبارنامه‌ها منتخبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تشکیل شد و در این میان داغ ترین بررسی مربوط به غلامرضا تاجگردون؛ منتخب مردم گچساران و باشت بود.

سومین جلسه علنی دوازدهمین مجلس شورای اسلامی صبح امروز(پنجشنبه دهم خرداد ماه) به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس قوه مقننه و با حضور ۲۷۴ نماینده آغاز شد و رسیدگی و تصویب اعتبارنامه منتخبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دستورکار منتخبان مجلس قرار دارد.

در زمان ارائه گزارش شعب درگیری در صحن مجلس بر سر اعتبار نامه غلامرضا تاجگردون رخ داد و صحن علنی ملتهب شده و نمایندگان به جدال با هم پرداختند.

در فیلم منتشر شده تجمع تعداد زیادی از نمایندگان در هیات رئیسه مشاهده می شود.

همچنین تعدادی از نمایندگان با سرعت درحال رساندن خود به سکوی هیات رئیسه هستند.

اختلاف نظر این است که تعدادی از نمایندگان می‌گویند باید اعتبارنامه منتخبان در صحن نیز به رأی گذاشته شود.

در جریان ارائه گزارش شعب در صحن مجلس، مالک شریعتی نیاسر نماینده تهران که پیش از این به اعتبارنامه غلامرضا تاج گردون نماینده گچساران معترض بود، در جایگاه هیات رییسه حاضر شد و از محمدباقر قالیباف که ریاست صحن مجلس را بر عهده داشت خواست نامه اعتراض جمعی از نمایندگان به این اعتبارنامه را در صحن مطرح کند.

در این شرایط مالک شریعتی و تاج گردون با دست و اشاره از دور برای یکدیگر خط و نشان کشیدند که چنین شرایطی سبب شد مهردادگودرزوند چگینی منتخب رودبار در حمایت غلامرضا تاجگردون و رضاتقی پور انوری منتخب تهران در حمایت از شریعتی مقابل هم ایستاده و حتی یکدیگر را با دست هول دهند که سرانجام با حضور سایر نمایندگان از درگیری فیزیکی جلوگیری شد.

پیش از این مالک شریعتی در صفحه شخصی خود در شبکه مجازی ایکس نامه اعتراض جمعی از منتخبان به ⁧اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون⁩ را منتشر کرد. مالک شریعتی، قاسم روانبخش، زهره سادات لاجوردی، کامران غضنفری، امیرحسین ثابتی، ابراهیم رضائی و روح الله نجابت نامه اعتراض به اعتبارنامه تاجگردون را امضا کرده‌اند.

تاج‌گردون هم در واکنش به آن با انتشار مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: مقام معظم رهبری در توصیه به ⁧مجلس⁩ دوازدهم فرمودند از مسابقات بی فایده رسانه‌ای و مجادلات مضر سیاسی در مجلس پرهیز شود. ‏آرامش بخش و امیدآفرین و برانگیزاننده ی همتها و دعوت کننده به همدلی و برادری در محیط عمومی کشور باشید. ‏قدری ولایت پذیر باشید و مردم را عصبانی نکنید.

ولی قالیباف معتقد است که دیگر نیازی به این کار نیست، او گفت: اگر هم کسی به اعتبارنامه یکی از منتخبان اعتراضی داشته باید در شعبه مورد نظر مطرح می‌کرده و در صحن نه رأی‌گیری صورت می‌پذیرد و نه به اعتراضی رسیدگی می‌شود.

رئیس مجلس صریح گفت: مواردی که اعتراض به اعتبار نامه نمایندگان وجود داشته است از شورای نگهبان استعلام می شود، در صورت که قبلا شورای نگهبان این مستندات را بررسی کرده و رد کرده بود، اعتراضات به اعتبارنامه در صحن مطرح نخواهد شد.

و در نهایت اعتبارنامه تاجگردون؛ نماینده مردم گچساران و باشت تایید شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=360541
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. فاضل پیراسته یاسوجمرد گفت:

    مرد عمل تاج بویراحمد

  2. ناشناس گفت:

    اخلاق و رفتار کمرنگ شده است.ای کاش نمایندگان حرمت و احترام همدیگر را نگه بدارند.

  3. ناشناس گفت:

    حمایت نمایندگان استان از اقای تاجگردون چه شد .

  4. سروک گفت:

    نمایندگان استان بهرامی دبیر شعبه بود که کار را تمام کرد

دیدگاه شما