دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 7:30

رئیس جمهور ایران به شهادت رسید

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

هشتمین رئیس جمهور ایران به شهادت رسید.

آخرین تصویر از رئیس جمهور در آذربایجان

سید ابراهیم رئیسی که برای افتتاح سد و چند طرح عمرانی و همچنین دیدار با مردم به استان آذربایجان شرقی سفر کرده بود در هنگام برگشت از منطقه خدا آفرین و مراسم افتتاح سد قیز قلعه سی به سمت تبریز رفت تا در پالایشگاه برای بازدید و افتتاح برخی طرح ها حاضر شود.

اما دقایقی بعد خبر فرود سخت او در ورزقان را صدا و سیما اعلام کرد و این آغاز بررسی ها و اعزام نیروها به این منطقه بود.

دو بالگرد دیگر نیز در این‌مسیر بودند که با گم شدن رادار بالگرد رئیس جمهور آنها گشت زنی کوتاهی می‌کنند اما شدت مه اجازه ادامه کار را به آنها داد و از همان زمان اعزام تیم های مختلف شروع شد.

تصویری واضح از بالگرد رئیس جمهور

سید ابراهیم رئیسی، آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان این بالگرد بودند.

در این میان کشورهای زیادی اعلام آمادگی برای ارسال کمک به ایران داشتند. در فرایند جست و جو نیز از پهبادهای ترکیه استفاده شد.

در نهایت اما خبر ناگوار شهادت همه سرنشینان این بالگرد اعلام شد و پرونده رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، استاندار آذربایجان شرقی، امام جمعه و دیگر سرنشینان برای سرکشی از روند آبادانی کشور و حال بخشی از مردم ایران بسته شد.

🔺️به گفته فرمانده سپاه عاشورا : برخی از پیکرهای شهدا متاسفانه سوخته‌اند و قابل شناسایی نیستند.

▫️اسامی شهدای حادثه سقوط بالگرد

١-آیت الله سید ابراهیم رئیس الساداتی

٢-آیت الله سید محمد علی آل‌هاشم

٣-دکتر حسین امیرعبداللهیان

۴-دکتر مالک رحمتی

۵- سردار سید مهدی موسوی

۶-یک نیروی سپاه انصارالمهدی(هویت نامشخص)

٧-خلبان (هویت نامشخص)

٨-کمک خلبان هویت نامشخص)

٩-کروچیف (هویت نامشخص)

آخرین صحبت‌های رئیس‌جمهور برای «مردم»

🔻اما قانون اساسی درباره فقدان رئیس جمهور چه می گوید؟

🔹اصل ۱۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران می گوید: در صورت فوت، عزل، استعفاء، غیبت یا بیماری بیش از دو ماه رئیس‌جمهور یا در موردی که مدت ریاست جمهوری پایان یافته و رئیس‌جمهور جدید بر اثر موانعی هنوز انتخاب نشده یا امور دیگری از این قبیل، معاون اول رئیس‌جمهور با موافقت رهبری اختیارات و مسئولیت‌های وی را بر عهده می‌گیرد و شورایی متشکل از رئیس مجلس و رئیس قوه قضاییه و معاون اول رئیس‌جمهور موظف است ترتیبی دهد که حداکثر ظرف مدت پنجاه روز رئیس‌جمهور جدید انتخاب شود، در صورت فوت معاون اول یا امور دیگری که مانع انجام وظایف وی گردد و نیز در صورتی که رئیس‌جمهور معاون اول نداشته باشد مقام رهبری فرد دیگری را به جای او منصوب می‌کند.

پی نوشت:

زندگینامه رئیس جمهور فقید ایران در یک نگاه

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=360398
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما