یکشنبه 1 بهمن 1402 - 14:23

توسعه در کهگیلویه و بویراحمد خیالی دست نیافتنی؟!/فراری دادن فعالان اقتصادی به سبک برخی مردم استان (+فیلم)

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

فیلمی که در ادامه می بینید صحنه هایی درد آور از آتش زدن بیل مکانیکی یک پیمانکار در شهرستان لنده است.

داستان از این قرار است که پیمانکاری از طرف شرکت گاز وظیفه عملیات گازرسانی به روستاهای لنده را عهده دار می شود و در ادامه وجود معارض و تنش هایی باعث می شود فردی که چند مرتبه ای هم به این عملیات اعتراض کرده بود در نهایت اقدام به آتش زدن بیل مکانیکی پیمانکار بکند(منبع: رسانه ها)

* اما اثر انتشار این فیلم چیست؟

ایجاد احساس نا امنی برای فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران

شاید بدترین و دردآور ترین تاثیر انتشار این فیلم ایجاد احساس نا امنی برای سرمایه گذاران باشد، قطعی فردی که دنبال سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی است علاقه مند است در فضایی امن که مردم هم همراهی می کنند اقدام به هزینه برای سودآوری بلندمدت می کند.

وقتی او مهمترین و اولین شرط را لاینحل می بیند تمایلی هم برای سرمایه گذاری نخواهد داشت و ترجیح می دهد به جایی برود که قدرش را می دانند و فضای امنی برایش فراهم می کنند.

نکته بعد اینکه این مخالفت ها یعنی هنوز هم ما در ذهنمان به توسعه نرسیده ایم و حاضر نیستیم برای آبادانی از خودمان هزینه کنیم.

تا این حس هست بدون شک نباید انتظار شق القمر و بهبود قابل توجه در استان داشت، این موضوع وقتی که بدایم عمده دلایل عقب ماندگی و عدم اجرای پروژه های عمرانی استان به واسطه همین معارض اجتماعی و اداری است ملموس تر می شود.

برای توسعه باید همه همراهی کنند ، هم دستگاه ها زمینه تسهیل گری را فراهم کنند و هم مردم به جای مانع تراشی خودشان به دنبال خدمات و بهبود در وضعیت عمرانی و آبادانی شان باشند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=358683
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما