سه شنبه 25 مهر 1402 - 14:57

وجود ۱۹ ساختمان نا ایمن در یاسوج/+اسامی ساختمان های نا ایمن

بویرنیوز– معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ،تاکنون ۱۹ ساختمان نا ایمن شناسایی شده که ۹ تا از آنها دولتی و مابقی غیردولتی هستند.

“علی محمد روستا” اظهار داشت: کارگروه ساختمان های ناایمن استان که از سال ۱۴۰۰ فعال شد تاکنون ۱۹ ساختمان ناایمن در شهر یاسوج مرکز استان شناسایی کرده و وضعیت نهایی آنها در آینده نزدیک اطلاع رسانی خواهد شد.

روستا ادامه داد: برخی از این ساختمان قابل بهسازی هستند و تعدادی بدلیل رعایت نکردن اصول فنی و فرسودگی ناایمن هسند که باید تخریب شوند اگرچه تصمیم نهایی تخریب این سازمان ها نیازمند نتیجه کارشناسی کارگروه است.

وی یادآور شد: ساختمان های ناایمن سه نوع هستند که نوع اول و دوم آن با برخی اقدامات از جمله استحکام سازی، ایمن می شوند اما نوع سوم به غیر از تخریب راه دیگری ندارد و در صورت تشخیص از سوی کارشناسان، حتما باید تخریب شود.

وی ،پیگیری وضعیت ساختمان‌های ناایمن از طرف این گروه را در راستای حفظ حقوق عامه دانست و تاکید کرد: نظارت مستمر بر روند ایمن‌سازی اماکن پر خطر تا حصول نتیجه نهایی ادامه دارد چرا که این ساختمان‌ها خطرات جانی برای شهروندان دارند.

یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد شهری شلوغ، مهاجر پذیر و دارای حاشیه نشینی گسترده است که جمعیت آن براساس برخی آمارها اکنون از مرز ۲۵۰ هزار نفر گذشته است.

با افزایش جمعیت مرکز استان، بلند مرتبه سازی و ساخت مجتمع های مسکونی چند طبقه در این شهر رونق گرفته است که ضرورت دارد ضوابط و مقررات شهرسازی و ایمن سازی رعایت شود تا از تکرار هر حادثه تاسف باری پیشگیری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۱۰ ساختمان ناایمن این شهر نیز غیردولتی است، خاطرنشان کرد: این ساختمانها شامل؛ ساختمان مسکونی هما، ساختمان مسکونی پارس، ساختمان مسکونی جام و جم، ساختمان تجاری مسکونی طوس، ساختمان تجاری مسکونی محمد، ساختمان تجاری مسکونی باران، پاساژ رضا، ساختمان خوابگاه دانشجویی نبش خیابان دانشگاه یاسوج، بازار امام علی یاسوج و جمعه بازار یاسوج هستند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=357405
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما