چهارشنبه 29 شهریور 1402 - 11:43

تمهید مسئولان برای مدیریت بحران ترافیک یاسوج در آستانه بازگشایی مدارس، تقریباً هیچ!

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

به زودی شاهد بازگشایی مدارس در کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

این امر اما این روزها دغدغه شهروندان زیادی شده است آنهم از این جنبه که از این به بعد نمیشود حتی به خیابان آمد.

همه انگار بیشتر از آنکه ذوق زده مهر باشند ترس و دلهره ترافیک های سرسام آور صبح، ظهر و عصرگاهی در خیابان های یاسوج را دارند.

در شورای ترافیک که برگزار شد آنچه در رسانه ها آمد نشان داد هیچ برنامه اثربخشی برای ورود آرام و راحت به مهرماه در کار نیست، حداقل ما که چیزی ندیدم از اظهارات مسئولان عزیز به جز تکرار مکرراتی که به مقصود نمیرسند!

بپذیریم یاسوج با این ظرفیت ها تحمل و یارای این حجم جمعیت را ندارد و شرایطش با افزوده شدن روزانه ماجران بدتر هم می شود.

باید تمرکز زدایی کرد هم در آموزش و هم سایر خدمات، خب اینکه یکی از حیاتی ترین خیابان های شهر هنوز در اختیار عمده فروشان است و این عاملی شده برای ترافیک چرا رفع نمیشود؟

چرا در مجوزهای ایجاد مدارس سعی نشده تناسب منطقی رعایت شود، از طرفی مدارس خوب همه در نقاط مرکزی شهر هستند و تجمیع آنها خود باعث ترافیک شده است.

حداقل کار این است که مدارس زمان آغاز به کار و تعطیلی شان شناور شود تا در یک ساعت پیک حضور دانش آموزان و والدین را شاهد نباشیم.

از طرفی برای یک مدرسه نیابد سخت باشد که با تدارک حمل و نقل مناسب(دربست ون و …) از ازدحام خودروهای شخصی والدین پیشگیری کند و یا اینکه در هر مدرسه فقط فرزندان افرادی را بپذیرد که از نظر مسافتی چندان فاصله ای بین خانه و مدرسه نباشد( به عبارتی گزینش بر اساس منطقه سکونت و با ارائه گواهی معتبر از سکونت افراد باشد).

پلیس هم باید محدودیت هایی را اعمال کند، برای ساعاتی از روز در خیابان هایی که میدانیم گره کور ترافیکی ایجاد می شود ممنوعیت و یا مسیر جایگزین تعریف شود.

اگر شورای ترافیک کهگیلویه و بویراحمد برنامه ریزی مناسبی صورت ندهد قطعاً روزهای سختی را از نظر ترافیکی پیش رو خواهیم داشت!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=356957
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. یاسوج گفت:

    هر سال فقط حرف ،عمل هیچ،

دیدگاه شما