سه شنبه 28 شهریور 1402 - 8:58

آیا کارخانه آرد یاسوج به مسیر اصلی تولیدش برمی‌گردد!/فرصت ۲ماهه رئیسی به کجا ختم می‌شود ؟

بویرنیوز ، مدیرعامل هلدینگ شرکت سرمایه گذاری کشاورزی سازمان اقتصادی کوثر،در سومین سفر خود به استان کهگیلویه و بویراحمد با مدیر ، اعضای هیات مدیره و کارکنان شرکت پیشگامان کشاورزی دنا در کارخانه آرد نشاسته و گلوکز یاسوج دیدار و گفت و گو کرد .

سرپرست کارخانه آرد نشاسته و گلوکز یاسوج در این جلسه اظهار داشت : خوشبختانه بدهی ده میلیارد تومانی این شرکت که از قبل وجود داشت تا حدود بسیار زیادی تعیین تکلیف شد .

رضا حسینیان ادامه داد : قطعاً حضور مدیران ارشد سازمانی در استان بواسطه مذاکره با مسئولین استانی همیشه برای کارخانه راهگشا بوده است و در این مجموعه همه کارکنان با هم برای موفقیت کارخانه تلاش می کنند .

حسینیان خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلات مربوط به کارخانه به موانعی که از قبل وجود داشت بر می گشت از سال ۹۴ تا ۱۴۰۱ برای مالیات مراجعه نشده بود که با پیگیری قابل حل بود .

وی تاکید کرد : با تلاش همکاران و حمایت مدیران محترم سازمان کارخانه کم کم به سمت سودآوری می رود برای اولین بار خرید گندم از مرز ۲ هزار تن عبور کرد که اول از ۸۰۰ تن شروع شد .

رضا حسینیان میزان تولید سبوس کارخانه را ۱ هزار و ۱۶۵ تن اعلام کرد و اظهار داشت: نسبت به سال قبل ۲۹۲ تن افزایش تولید داشتیم و در ۵ ماه اول سال ما امسال ۴۷۰ تن سبوس به شرکت ها تحویل داده شد و در بحث فروش آرد افزایش ۸۰ تا ۹۰ درصد داشتیم .

سرپرست کارخانه آرد نشاسته و گلوکز یاسوج بیام کرد : این مجموعه یک مجموعه سودآوری است که نیاز نیست از صفر شروع کنیم در بخشهایی نیاز به خرید تجهیزات و در بخش هایی نیز به تعمیرات نیاز داریم که انتظار داریم حمایت کنید .

مدیرعامل هلدینگ شرکت سرمایه گذاری کشاورزی سازمان اقتصادی کوثر نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: جدای از نوع فعالیت هلدینگ کشاورزی سازمان اقتصادی کوثر ما به عنوان یک بنگاه اقتصادی مهم در کشور فعالیت داریم که خروجی آن می بایست به سود ختم شود که اگر غیر از این باشد ما نقش خود را از دست داده ایم .

ابراهیم غلامی با تاکید بر اینکه امسال از همه مدیران برنامه گرفته ایم و موظف شدند که بودجه را محقق کنند یادآور شد: امسال سالی است که طبق گفته رهبر معظم انقلاب سال رشد تولید و مهار تورم به درستی نامگذاری شده است که این نامگذاری وظیفه مسئولان و دست اندرکاران تولید را بسیار پُر رنگ نشان می دهد .

غلامی در ادامه با فراز و نشیب های شرکت پیشگامان دنا اشاره کرد و گفت: این مجموعه سابقه زیادی در امر تولید دارد که بنا به دلایل مختلف در فراز و نشیب بود که همه این ها علل و معلول های خود را به دنبال دارد.

وی در ادامه به ۶ ماه سپری شده سال جدید اشاره کرد و گفت: ما در مجموعه کوثر عملکرد هلدینگ ها را بررسی می کنیم و برای شرکت پیشگامان دنا در آن زمان به این نتیجه رسیدیم که اگر بخواهد به این روند ادامه دهد به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید .

ابراهیم غلامی خاطرنشان کرد : سناریوهای مختلفی بررسی شد اولین خروجی این بود که مجموعه کارخانه آرد نشاسته و گلوکز یاسوج احیا شود از نظر ما به عنوان یک بنگاه اقتصادی انتظارات را برآروده نمی کرد که پس از بررسی اعلام کردیم که می بایست کارخانه بصورت کامل فغالیت داشته باشد .

مدیرعامل هلدینگ شرکت سرمایه گذاری کشاورزی سازمان اقتصادی کوثر با اعلام اینکه پیش از این ظرفیت تولید کارخانه کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت بود اظهار داشت: این برای ما قابل قبول نبود.

ابراهیم غلامی گفت : میزان تولید برای ما قابل قبول نبود مهم ترین موضوعی که می توانست در احیای مجدد کارخانه به ما کمک کند ترزیق منابع مالی مناسب بود و یکی از مهم ترین برنامه ها مولد سازی بود که پیش از سفر دوم هیات دولت به استان با مذاکراتی که با مسئولین استانی داشتیم متوجه شدیم استان منابع مالی محدودی دارد .

غلامی با اشاره به سفر هیات دولت عنوان کرد: با پی گیری های انجام شده و درخواستی که داشتیم دستور به احیای شرکت داده شد که قرار شد دولت از مسئولیت اجتماعی برای احیای دوباره کارخانه آرد نشاسه و گلوکز یاسوج کمک کند که ما از محل منابع داخلی شروع کردیم در این بین سهم سازمان و دولت مشخص شده است .

وی گفت : قرار شد ۱۲۰ میلیارد تومان سازمان اقتصادی کوثر کمک کند که الحمدالله بخش زیادی از این منابع محقق شده است و برای دولت شرکت نفت ۵۰ میلیارد تومان و سازمان برنامه و بودجه هم متقبل پرداخت ۶۰ میلیارد تومان شد که ما حصل همه این پیگیری ها این است که بتوانیم با تزریق منابع این مجموعه زنجیره ای را احیا و راه اندازی کامل کنیم .

مدیرعامل هلدینگ شرکت سرمایه گذاری کشاورزی سازمان اقتصادی تصریح کرد: برای احیا و راه اندازی اول باید منابع تامین شود ما برنامه خواسته ایم ،سوای وظیفه ذاتی وظیفه پی گیری هم داریم .

ابراهیم غلامی با اظهار رضایت از سرپرست کنونی کارخانه اذعان داشت: در بحث مدیریت پیگیر یک مدیر قوی با برنامه ریزی خوب بودیم که خوشبختانه آقای حسینیان کار را به خوبی پیش می برد که در شش ماهه اول امسال بودجه محقق و وارد سودآوری شد.

⇐ پی نوشت:

رسالت کارخانه آرد نشاسته و گلوکز یاسوج فروش آرد نیست، این کارخانه ظرفیت های زیادی برای تولید محصولات میانی برای سایر صنایع دارد که اگر کارخانه به صورت تمام ظرفیت فعال شود علاوه بر نقش آفرینی در تولید و توسعه میتواند در اشتغالزایی نیز به صورت قابل توجهی مؤثر بیفتد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=356938
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. احمدی گفت:

    تجربه نشان داده با مکانیزم دولتی زیان ده می باشد و باید به دنبال راه حل منطقی بود

  2. همشهری گفت:

    خدا قوت خدمت دکتر حسینیان
    انشاله با پیگیری ایشان و حمایت دولت از تمام ظرفیت کارخانه بهره برداری انجام گیرد.
    دکتر حسینیان نشان دادند که میتوانند و توانایی این مدیریت رو دارند

دیدگاه شما