جمعه 10 شهریور 1402 - 13:38

درگیری و قتل در اطراف یاسوج/پای مالکیت زمین های اطراف میدان گازی مختار در میان است؟!

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

برخی منابع بویرنیوز از وقوع درگیری و قتل در منطقه مختار خبر دادند.

این درگیری ظاهراً بین مردم و بر سر مالکیت زمین ها در حیطه میدان گازی مختار بوده است.

یک نفر در این درگیری ها به قتل رسیده است.

یک نفر نیز با حال بد در بیمارستان بستری است.

جزئیات بیشتر در تماس با مسئولان بزودی اطلاع رسانی می‌شود…

حمید نادریان ؛ معاون دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد به بویرنیوز گفت:

تذکرات در چند مورد به همه دستگاه ها داده شده بود، معاونت حقوق عامه ما در این خصوص پیشتر اطلاع رسانی کرده بود.

در شورای تامین هم بنا بر این شد با توجه به اینکه این زمین‌ها قابل واگذاری نیست تصرفاتی اگر هست دستگاه های متولی نسبت به رفع آنها اقدام کنند.

اکنون فضای منطقه آرام است و تذکرات لازم به خانواده‌های درگیر در این تنش داده شده است.

تکمیلی: 

در این درگیری اهالی مختار حضور نداشتند، این درگیری مربوط به منطقه ای نزدیک به مختار است و بنا بر اینکه قرار است در یکی از زمین ها که مالکیت ملی دارد چاهی مرتبط با میدان گازی مختار حفر شود ، برخی از اهالی یک روستا بخاطر منافع این زمین ها که اتفاقاً طرح دعوی آنها رد شد و زمین با مالکیت ملی معرفی شد ، با یکدیگر درگیر شده اند.

گویا فرد بدحال این درگیری هم فوت کرده و با این حساب کشته ها به ۲ نفر رسیده است.

یک روایت دیگر اما می‌گوید ادعای مالکیت بر بخشی از زمین های سرآب بید که قبلاً هم بوده اکنون با قطعی شدن اجرای عملیات گازی مختار و با ارزش شدن زمین های اطراف آن اکنون زخمی بوده که سر باز کرده و درگیری های قدیمی ساکنان مناطق نزدیک مختار را فراهم کرده است.

و اما ببینید سخنان  یک هفته پیش جاوید بخت ؛ مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد را:

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=356677
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. رضا گفت:

    سلام به عرض برسونم این عادتی شده برای مردم که هر وقت برای کار عمرانی یا ملی میخواد شروع بشه و منفعت همه مردم در اون کار هست یه عده شروع میکنند به تخریب و جنگ .این زمین ملی هست و از سال ۶۹ تا حالا سند دولتی و ملی دارد .بزارید جوانان شهر یاسوج از بیکاری نجات پیدا کنند ریشه تمام بدبختی هایی مثل طلاق و خودکشی و اعتیاد دزدی و درگیری هم بیکاری جوون های شهرهست .

  2. آبادانی گفت:

    یه عده کلا اعتقادی به آبادانی بویراحمد ندارند و هدفشون شهر رو توی همین حالت نگه دارند وهر روز فقر و بدبختی و بیکاری و بی امنیتی بیشتر بشه .نمیدونم کی میخواهیم باور کنیم فرار سرمایه چیه و کل کشور پیشرفت کرده به جز یاسوج .

  3. ندای مردم و کشاورز و دامدار گچ عوض گفت:

    مدیر کل محترم و معاونت محترم ضمن تشکر از زحمات شما بزرگواران .و باعنایت به پیگیری بازرس محترم کل استان .خواهشنا اجازه ندهید .تحت عنوان ماده ۵۴ .زمین خواری در منطقه فوق .مورد سو استفاده گردد که خدای نکرده عواقبی این چنینی در پی داشته باشد ..البته مقامات امنینی سایتهای خبری قبلا در در جریان امور قرا رگرفتن .ازاین عزیزان هم قدردانی میشود

  4. درپاسخ به رصا گفت:

    کارخونه قند هم همین حرفا رو زدن که میخوایم اینکار کنیم و…ولی میبینیم که در استخدامشون نه سهمیه ای برای بومی گذاشتن ونه ایثارگران

  5. علی گفت:

    درود بر شما

  6. ناشناس گفت:

    زمینه‌ای چهار بیشه گچساران ( گچ عوض ) که مربوط به دامداران بوده و توسط یک نفر حدود ده هکتار از آن مورد تعرض قرار گرفته اگه جلوی این زمین خواری گرفته نشود قطعا سرنوشت مشابه این انفاق دارد دستگاهای اجرایی منابع طبیعی. امور اراضی باهوش باشید پیشگیری بهتر از درمان است

دیدگاه شما