یکشنبه 15 مرداد 1402 - 8:48

چرا مردم به بیمارستان های یاسوج اعتماد ندارند؟!

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

در روزهای اخیر شاهد فوت ۲ خانم باردار و احیاء یک بانوی باردار در زایشگاه بیمارستان امام سجاد بودیم.

اگرچه توضیحات معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص سابقه بیماری این دو مادر و اینکه یکی از آنها حتی نباید برای بار دوم باردار می‌شد و مشکل جسمی بانوی دوم برای جامعه مخابره شد اما این اظهارات نتوانسته اعتماد از دست رفته را بازیابی کند.

اما چرا؟

فاصله اندک این دو رویداد تلخ یک طرف و اتفاقات مشابه و سایر حوادث در سالهای اخیر باعث شده مردم نتوانند به مراکز درمانی مرکز استان اعتماد کنند.

برای همین هم هست که می‌بینیم بسیاری از مردم کهگیلویه و بویراحمد رنج سفر به شیراز ، تهران و اصفهان را به جان می‌خرند تا به قول خودشان حداقل مطمئن از روند درمان خود باشند.

باعث تأسف است که در جامعه می‌شنویم میگویند به فلان بیمارستان بروی عمودی وارد میشوی اما افقی خارج میشوی!

باید اعتماد مردم را بازیابی کرد و این هم راه دارد.

ضمن اینکه باید اشتباهات و قصور پزشکی را به درستی بررسی و موشکافی کرد ، امکانات به روز پزشکی و درمانی را باید از دولت مطالبه کرد چراکه گاهی اوقات برخی اتفاقات ناشی از نبود تجهیزات مناسب است.

از طرفی روند آموزش کادر درمان و نظارت بر تعهد کاری آنها مستمر و طی بازرسی های علنی و مخفیانه باید بررسی شود ، یکی از اشکالات به سیستم درمانی به رفتار غیر حرفه ای برخی از خود کادر درمان مرتبط است و باید این روند اصلاح شود.

مردم باید مطمئن شوند اینجا کادر برای نجاتشان می‌جنگند و این اطمینان هم ممکن نمیشود مگر با توسعه و بهبود امکانات و صدالبته استفاده از کادر درمان متعهد، متخصص و کاردان!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=356216
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. حسینی گفت:

    چه بازرسی مستمری از بیمارستانها انجام می شود مسئول بازرسی بیمارستان امام خمینی دهدشت هم مسئول بهبود کیفیت است و هم مسئول کلینینک تخصصی دهدشت آیا وقت دارد که بازرسی بیمارستان را انجام دهد در ضمن کار کلینینک در دو تایم صبح و عصر است . جهت اطلاع واحدهای نظارتی.

  2. علی گفت:

    الحمدوللا فرزندان ک و ب احمدی در دانش پزشکی سرامد هستند اما از لحاظ تجهیزات پزشکی ضعف زیادی داریم که باید با همت همین جاوعه پزشکی این نقیصه برطرف شود

  3. ناشناس گفت:

    متاسفانه توی بیارستان های یاسوج اگه آشنا نداشته باشی کلاهت پس معرکه است، برخورد کادر درمانم فوق العاده بده از پزشک گرفته تا پرستار و بهیار و نظافتچی.

  4. نگین گفت:

    متاسفانه مرکز استان ما فقط یک زایشگاه داره و به شدت شلوغ ، من بعد از زایمانم تخت خالی با بدبختی نصیبم شد، محیط بیمارستان به شدت آلوده هستش و خانما پس از زایمان متاسفانه دچار عفونت میشن، تعداد از پزشکان و کادر درمان به شدددت بی مسیولیت و بی سوادن، شما فک کنید مدام گاز و وسایل اتاق عمل توی شکم بیمار جا میذارن و جای تاسف داره مردم انقدر سکوت میکنن که این بلاها سرشون بیاد بعد شما برید علوم پزشکی همه مسیولین فقط درگیر ….هستند و….براشون مهم نیست، خانمای باردار بدون سابقه بیماری هم به زور جون سالم به در میبرن چه برسه به این بیچاره ها

  5. ناشناس گفت:

    وقتی این همه ظرفیت دانشگاه زیاد می کنند و سهمیه های مختلف و اصلا به کیفیت و کارآمد بودن آموزش دانشگاه اهمیت نمیدهند نتیجه مطلوبی برای جامعه ندارد.

  6. مهندس بویراحمد گفت:

    به این ایام محرم قسم مردم حق دارند… هر چند که قانونی نیست که پیگیری کند و با ماستمالی کردن قضیه رو به هم میپیچن

  7. ... گفت:

    زیرا اکثریت پزشکا با سهمیه وارد دانشگاه شدند و دارن علم ناقص رو سر جان مردم ب اجرا میزارن

دیدگاه شما