شنبه 7 مرداد 1402 - 10:33

در شرکت نفت گچساران چه می گذرد؟!

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

اردیبهشت ماه بود که با حکم مدیرعامل مناطق نفت خیز جنوب، غلامرضا کمالی بعنوان مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران منصوب شد.

کمالی، دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی- گرایش بازاریابی است، او مدیریت عملیات غیرصنعتی مناطق نفتخیز، ریاست تدارکات و خرید کالای داخلی و  بررسی منابع و خریدهای داخلی را در کارنامه مدیریتی خود در شرکت مناطق نفت خیز جنوب دارد.

شروع متفاوت در نفت گچساران/رفع دغدغه های نیروی انسانی اولویت

کمالی روز نخست مدیریتش را با گپ و گفت با نیروهای انسانی مجموعه نفت شروع کرد. او وقتش را به شنیدن مطالبات، خواسته ها و البته پیشنهادات اختصاص داد، البته توجه او به نیروی انسانی به همین روز ختم نشد.

در هفته های اخیر نیز ضمن دیدارها و تقدیرهای متفاوت، جلساتی به ریاست کارگران و متخصصان نفتی شکل داد و خود همچون کارمندی ساده نشست و گوش داد تا نشان دهد مدیریت جدید شنوای همه صداها هست و صرفاً در مقام صحبت و دستور سخنرانی نیست.

شاید این موضوع معمولی به نظر برسد اما واقعیت این است یکی از چالش ها ما به ویژه در بنگاه های بزرگ که مستقیماً به معیشت و رفاه مردم بسته است، عدم استفاده مناسب از ظرفیت های نیروی ارزشمند انسانی است.

کمالی در نفت اما نگاه ویژه به نیروی انسانی «بعنوان خطوط مقدم کار، تولید و توسعه» را احیاء کرد و این نگاه یعنی تلاش بیشتر، حساسیت بیشتر به منابع سازمان ، افزایش بهره وری و صد البته بهبود در زمینه اموراتی همچون ایده پردازی، بهبود  و افزایش ظرفیت های تولید.

مسئولیت های اجتماعی و دردی که از سایر مناطق کهگیلویه و بویراحمد درمان شد

یکی از اتفاقات خوب در ماه های اخیر در شرکت نفت، توجه ویژه به مسئولیت های اجتماعی نفت است.

به یک عدد اشاره میکنم، ۲۱۵ طرح در راستای مسئولیت های اجتماعی نفت با اعتباری بیش از چهار هزارو ۲۰۰ میلیارد ریال در سراسر کهگیلویه و بویراحمد در حال اجرا است.

البته کمک های نفت به این موارد محدود نیست و در ماه های اخیر شاهد گسیل شدن امکانات لجستیکی نفت برای کمک به اجرای پروژه های حیاتی راه و آب در استان است.

بهره مندی همه مردم استان از مواهب نفت

یکی از اتفاقات خوب در ماه های اخیر بسیج امکانات نفت به سراسر استان است.

یکی از نقدها از شرکت نفت هم اتفاقاً توجه صرف او به مناطق نفت خیز و عدم بهره‌مندي سایر نقاط استان از این ظرفیت های خدادادی است.

اما این رویه تغییر داده شده و مواهب امکانات و ظرفیت های شرکت نفت گچساران حالا به مناطق حاشیه ای یاسوج،مرکز استان هم می رسد و این اتفاق مبارک و کم سابقه ای در نفت گچساران است.

سیاست جایی در نفت ندارد

یکی از اتفاقات قابل توجه در مدیریت کمالی انتصابات او است. مدیرعامل جدید نفت ترجیحش استفاده از نیروهای استخوان خورد کرده و البته نخبه های جوان در جای مناسبش است.

انتصابات کمالی در نفت با قید کارآمدی همراه شده و این یعنی قطع نگاه سیاسی به یک بنگاه کارگری و تولیدی که نتیجه اش قطعاً می شود تلاش دیگر نیروهای این مجموعه برای بهتر بودن و در نتیجه بهتر دیده شدن!

به گزارش بویرنیوز، قطعاً هنوز قضاوت نهایی درباره کمالی در نفت گچساران زود است اما نگاه کمالی در بحث نیروی انسانی، انتصابات و تخصیص منابع و امکانات نفت برای همه نقاط کهگیلویه و بویراحمد و همچنین تعریف پروژه های عام المنفعه در راستای رسالت های اجتماعی نفت در استان امیدواری را به این مجموعه بزرگ اقتصادی هدیه کرده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=356108
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    پس مواهب شرکت نفت به شما رسیده که زبان به تعریف و تمجید گشوده اید

  2. خلیج همیشه فارس گفت:

    اتفاقا با نظر نماینده تغییرات انجام شده

دیدگاه شما