دوشنبه 19 تیر 1402 - 6:52

قول و قرارهای امیدبخش مدیرعامل پتروشیمی گچساران/از روند جذب نیرو تا تولید محصول

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

بزرگترین پروژه صنعتی تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد پس از دو دهه از عملیات اجرایی، در آینده نزدیک افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

یداله مصدقی فرد ؛ مدیرعامل پتروشیمی گچساران در نشست با رسانه ها گفت:

همانطوری که شرکت پتروشیمی گچساران در گذشته از مقوله مسوولیت های اجتماعی غافل نشده، و در زمانی بالغ بر 10 میلیارد تومان برای فرودگاه هزینه شده، اکنون نیز ما غافل نیستیم کما اینکه خط لوله آبیاری برخی روستاهای در مسیر شرکت ایجاد شده است.

در زمان تأمین برق پتروشیمی، مسوولان متوجه شده اند پست برق این شهر مشکلاتی دارد، افزود: بودجه بالایی هزینه و پایداری شبکه ایجاد شد که از این طریق هم شرکت پتروشیمی و هم شهر منتفع شد.

قول دادم که سوخت رسانی برای فرودگاه مرتفع و منافعی برای شهر ایجاد شود.

تا اردیبهشت ماه 1402 ، جمعا 567 نفر نیرو در پتروشیمی گچساران مشغول به کار هستند، 302 نفر از این تعداد با آزمون استخدامی جذب شده اند، مابقی این تعداد در طی زمان 4 تا 5 ساله یا بیشتر وارد شرکت شده اند.

با دستور شخص آقای علی عسگری مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس تعداد 220 نفری که از طریق آزمون جذب می شده اند، به تعداد 302 نفر افزایش یافت، این 80 نفر نیز آزمون دادند و استخدام آنها قانونی بوده است.

اولویت اول شرکت پتروشیمی گچساران استخدام بومی شهرستان است، دوم استفاده حداکثری از کسانی است که در شرکت پتروشیمی گچساران کار می کنند، سوم آنکه از روزی که به اینجا امدم از کسی اسم [برای استخدام] نگرفتم، و تا روزی که هستم اسم از کسی تحویل نمی گیرم، سوابقم در شرکت های قبلی هست و می توانید ببینید که آیا من سفارشی کار کرده ام یا خیر؟

در خصوص استخدام دستورالعمل می نویسیم و خارج از این دستورالعمل عمل نمی کنیم، این را به خودم و دوم به مردم قول می دهم. من در فضای مجازی نیستم و نمی دانم چه مسائلی وجود دارد.

موکد کرده ام که وظیفه شرعی و اخلاقی و قانونی شان است که مطابق ماده 46 و 47 برنامه ششم توسعه اجازه ورود غیربومی  را حق ندارند بدهند.

«حسن نشان‌زاده مقدم»؛ معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس نیز در این جلسه گفت:

پتروشیمی گچساران با سرمایه‌گذاری ۱.۲ میلیارد دلار ۱۹ سال پیش آغاز شده و با عزم و پشتکار راسخ تلاش شده تا غیرممکن‌ها، ممکن شود و برای وطن عزیزمان ارزش‌هایی ماندگار خلق شود.

در طول دو سال گذشته بالغ بر ۲۲۰۰ کیلومتر کابل و وای‌رینگ برقی، ۱۴۰ دستگاه ثابت، ۹۰ دستگاه دوار و حدود ۴۵۰۰ قطعه تأمین شده است. همچنین بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان پول به این واحد صنعتی تزریق شد تا به این مرحله رسیده است.

صنعت پتروشیمی کمک خواهد کرد که در بخش رفاهیأت، صنعتی، خدماتی و دانشگاهی به سمتی برویم که مسائل مرتبط با پتروشیمی حل شود و خیلی از جوانان منطقه سازنده قطعات پتروشیمی این واحد در آینده خواهند بود. همچنین ظرف پنج سال آینده این استان بخصوص شهرستان گچساران صادرکننده نیروی انسانی در زمینه پتروشیمی خواهد بود.

از ۵۱ نیروی کلیدی و مدیر رده اول پتروشیمی گچساران ۳۵ نفر بومی گچساران، چهار نفر خارج از گچساران هستند بطوری‌که ۷۶ درصد مدیران این پتروشیمی، گچسارانی هستند. از ۵۶۷ نیروی منهای نیروی پیمانکاری پتروشیمی گچساران ۶۳ درصد نیرو‌های شهرستان‌های گچساران و باشت هستند.

هم اکنون ۳۰۰۰ نیرو در سایت پتروشیمی گچساران حاضر هستند که ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ نفر معادل حدود ۵۰ درصد از این نیرو‌ها مربوط به شهرستان‌های گچساران و باشت هستند. اولویت ترخیص نیرو در پروژه ابتدا با نیرو‌های غیربومی استان است، پس از آن با فاصله نسبت به مجتمع ترخیص می‌شوند و اولویت ما مطابق نص صریح قانون و تکالیف سازمانی اجرا می‌شود و نگرانی‌هایی که مطرح می‌شود در این خصوص محلی از اعراب ندارند.

۸۰ درصد تجهیزات پتروشیمی گچساران بخصوص تجهیزات‌هایتک توسط نیرو‌های داخلی کشور ساخته شده است.

یکی از نکات مثبت پتروشیمی گچساران توجه به مسائل محیط زیستی است به طوری که با طراحی واحد پساب این واحد صنعتی دیگر پساب و آب دورریزی نخواهد داشت.

برای به کارگیری نیرو تحت تأثیر سیاسیون قرار نمی‌گیریم البته آن‌ها را حرمت می‌کنیم و حرف‌های آن‌ها را می‌شنویم اما به عنوان بنگاه اقتصادی طبق قانون و دستورالعمل‌ها عمل می‌کنیم و مطمئن باشید خارج از چارچوب و ضوابط بکارگیری نیرو نخواهیم کرد. در چیدمان مدیران تخصصی تفکر سیاسی مدنظر نیست.

پی نوشت:

پتروشیمی گچساران در زمینی به مساحت تقریبی ۱۵۷ هکتار احداث شده و تأمین آب آن از سد کوثر گچساران با لوله ۲۸ اینچی در ۱۷۶۰ مترمکعب بر ساعت و به طول ۲۷ کیلومتر و خوراک آن از پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس به میزان یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن در سال و با خط لوله‌ای به طول ۹۰ کیلومتر تأمین می‌شود. همچنین گاز متان موردنیاز این واحد صنعتی نیز به میزان ۵۳ هزار و ۹۰۰ مترمکعب بر ساعت از خط سراسری و نیز تأمین برق این طرح به میزان ۵۰ مگاوات توسط شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تأمین می‌شود. محصولات پتروشیمی گچساران یک میلیون تن‌اتیلن و نیز ۸۴ هزار تن+C۳ سالانه خواهد بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=355628
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. گچسارانی گفت:

    سلام ، همه مسئولین گچساران این حرف را می زنند ولی بعد از اینکه رفتند مشخص میشه که دویست الی سیصد نفر را بدون آزمون و آشنا بازی جذب کرده آمد.

  2. گچسارانی اصل گفت:

    سلام، معمولا هر مدیری تعدادی نور چشمی مسئولان سیاسی و مسئولان بالا دستی را در موقعیت های عالی بکار می‌گیرد پس بهتر است اشعار دادن رو کوتاه کنند.

  3. ناشناس گفت:

    حرف نمیخوایم کار میخوایم تولید میخوایم اقتصاد میخوایم رهبر عزیز چند سال میگه اقتصاد تولید تولید

  4. ناشناس گفت:

    یه شرکت بزرگ دو کیلومتری روستای ما شول گناوه بوشهر هست نزدیک ۲۰۰کارگر دارد اما دریغ از یه کارگر بومی همش لر یاسوجی با پارتی

دیدگاه شما