دوشنبه 12 تیر 1402 - 8:00

حمایت قابل توجه بنیاد مسکن از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی/مبلغ وام مسکن روستایی چند؟/جزئیات هزاران متر آسفالت

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

سید زبیر موسوی: بنیاد مسکن نهادی انقلابی است که با هدف زدودن مظاهر فقر به ویژه در حوزه مسکن روستایی ایجاد شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با رسانه ها به برخی اقدامات این سازمان در 3 ماهه اخیر در استان اشاره و تصریح کرد:

در حوزه عمران روستایی بنیاد مسکن با محوریت بخش زمین، تملک ۸٠ هکتار زمین در روستاها، واگذاری ۲۴ قطعه زمین، ۷۹۶ تشکیل پرونده دریافت سند و صدور ۵٠ جلد سند روستایی محقق شد.

۲ هزار و ۶۱۶ فقره مجوز صدور پروانه، پایان کار و درخواست تعیین حدود را داشتیم.

در حوزه بکارگیری ماشین آلات. مجموعاً ۸۸ هزار و ۵۶۳ متر مربع عملکرد آسفالت ما در سه ماهه ابتدایی سال بوده است.

مقاوم سازی ۴۳ هزار واحد روستایی در استان انجام شد که ۵۷ درصد از  هدفگذاری ۱۰۰ درصدی ما در این حوزه بود.

حمایت ویژه ار مددجویان کمیته امداد و بهزیستی

مطابق با تفاهمنامه ملی بنیاد مسکن با سازمان بهزیستی ما در استان 180 نفر را شناسایی و جهت دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی کردیم، اگرچه سهمیه ما در این بخش 170 نفر بود اما 10 نفر که مشکلات حادی داشتند نیز به این لیست اضافه شدند که کمیته امداد قول همکاری برای این 10 نفر را داده است.

با کمیته امداد نیز تفاهمنامه ملی برای 5000 واحد منعقد شده که سهمیه کهگیلویه و بویراحمد 200 فقره است و از این تعداد تاکنون 180 واجد شرایط شناسایی و کار در بانک ها برای تشکیل پرونده در جریان است.

موسوی ادامه داد: با بنیاد مستضعفان هم و تفاهم نامه ملی ساخت 20 هزار واحد مسکونی به صورت ملی اجرایی شده ، از این تعداد سهمیه ما 200 فقره است که در حال حاضر 45 فقره انعقاد قرارداد و ساخت در جریان است.

نهضت ملی مسکن بر ریل پیشرفت

مدیرکل بنیاد مسکن با اشاره به بخش مسکن شهری استان، عنوان کرد: در پروژه ۲۸۸ واحدی نهضت ملی مسکن گچساران پیشرفت مطلوبی شکل گرفته است.

موسوی پیشرفت فیزیکی پروژه نهضت ملی گچساران را ۷۵ درصد بیان و تصریح کرد: پروژه ۱۲۴ واحدی نهضت ملی مسکن گچساران نیز پیشرفت ۱٠ درصدی دارد.

وی گفت: در اسلام آباد و قاسم آباد گچساران نیز هدف‌گذاری‌هایی در بحث مسکن انجام شد.

وام ساخت مسکن روستایی اکنون 200 میلیون تومان است

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد از عملیات ساخت مسکن یک هزار و ۱٠ واحدی گروه ساز دهدشت با پیشرفت ۱۷ درصدی خبر داد و گفت: کار آماده سازی معابر، تشکیل پرونده و نظارت نیز بر عهده بنیاد مسکن است.

موسوی با اشاره به پروژه ۵۰ واحدی نهضت ملی مسکن چرام، بیان کرد: پروژه بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشته و عملیات اجرایی ۱۱۴ واحدی چرام نیز به شکل گروه ساز شروع شده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=355506
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما