سه شنبه 6 تیر 1402 - 14:56

آتش سوزی بازار نقده با ۳۸ مصدوم/زنگ هشداری برای جمعه بازار یاسوج/جواب تلفات احتمالی جانی و انسانی حلبی بازار یاسوج را می می‌دهد ؟!

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

از روس گذشته شاهد انتشار تصاویر و فیلم هایی از آتش سوزی بازار امین شهرستان نقده در فضای مجازی هستیم.اسن اتاق باعث از بین رفتن اموال کسبه و هم‌چنین مصدوم شدن بیش از ۳۸ نفر شد.

این بازار بی شباهت با جمعه بازار یاسوج نیست و از نظر عدم ایمنی و شرایط ظاهری مشابهت زیادی با جمعه بازار یاسوج دارد.

جمعه بازار یاسوج نیز در گذشته با آتش سوزی مواجه بوده است و در آن زمان نیز تعدادی مصدوم و اموال برخی غرفه داران تماماً در آتش سوخت.

این بازار که بهتر است همان حلبی آباد بگوییم، علاوه بر آنکه از نظر مسائل امنیتی ضعیف و شکننده است ، به واسطه سازه غیر استاندارد خطرات جانی برای مراجعان در صورت بروز حوادث در این مکان قطعی است.

فارغ از این مسأله، زیرساخت های آن به خصوص برق آن دچار اشکالات فراوانی است و تنها یک جرقه کوچک کافیست تا یک تراژدی تلخ انسانی رقم بخورد.

از طرفی این سازه زشت در مرکز شهر واقع شده است و صحنه ای بسیار نازیبا را رقم زده است.

اینکه با وجود تاکید دادگستری کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر لزوم جمع آوری این سازه چه دست هایی پشت پرده است و حتی با مصوبه دادگستری هم مقابله می‌کند جای سوال است.

پیشتر حسنی؛ معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در این باره گفته بود: جمعه بازار سازه‌ای موقت و ناایمن و جابجایی آن ضروری است. هر کس در مسیر جابجایی خللی ایجاد کند اخلال در بازار هست…

بیشتر بخوانید + فیلم:

جمعه بازار یاسوج باید جمع آوری شود/+فیلم

پی نوشت:

آیا در سایه‌ی بی توجهی به تذکرات در خصوص جمع آوری جمعه بازار حالی یاسوج ، روزی شاهد وقوع تراژدی انسانی و مالی در این مکان خواهیم بود ؟!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=355364
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. شهروند گفت:

    امير المؤمنين علي عليه السلام :
    ما أكثَرَ العِبَرَ وَ أقَلَّ الاِعتِبارَ ؛
    چه بسيارند عبرت ها ، و چه اندك است عبرت گرفتن .

دیدگاه شما