پنجشنبه 18 خرداد 1402 - 1:19

بازدید از چند واحد صنعتی که در بحبوحه کرونا کنار مردم کهگیلویه و بویراحمد بودند/کار و بار کارخانه های آرد سکه میشود؟

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

مشاور استاندار و مدیرکل صمت کهگیلویه و بویراحمد از برخی واحد‌های تولیدی که در کرونا در کنار مردم بودند و خدمات رسانی قابل توجهی داشتند ، بازدید کردند.

کریم روزبهان؛ مدیرکل صمت کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این بازدیدها در گفت و گو با خبرنگار بویرنیوز گفت:

واحد‌های تولیدی کهگیلویه و بویراحمد با توجه به شرایط ارز و تورم قطعاً با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند ، واحد‌های فعال ما با تلاش و ایستادگی سر پا نگه داشته شده اند.

ما در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هر آنچه در چنته داریم برای کم کردن مشکلات واحد‌های تولیدی به میدان می آوریم.

سال ۱۴۰۱ سال سختی بود ، تسهیلات تبصره ۱۸ که حامی بخش تولید است در زمان مقرر ابلاغ و تخصیص نشد اما در سال جدید ابلاغ ها در حال انجام است، داریم طرح ها را آماده میکنیم تا از فرصت پیش رو برای فعالسازی آنها بهره ببریم.

روزبهان از آمار فعال شدن واحد‌های راکد تولیدی گفت و ادامه داد:

در سال ۱۴۰۱ برای ما فعالسازی ۲۶ واحد هدف‌گذاری شده بود ، خوشبختانه با تلاش هایی که صورت گرفت ۲۷ واحد تولیدی احیا شد.

امسال نیز به محض روشن شدن تکالیف قطعاً از همه ظرفیت های قانونی برای رونق بخشیدن به تولید و فضای کسب و کار بهره می‌گیریم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص سهیمه گندم کارخانجات آرد هم گفت:

یکی از واحد‌هایی که بازدید شد، کارخانجات آرد و نان کوبودنا (کارخانه آرد باقری) بود .

بازدید از کارخانجات آرد کوبودنا (آرد باقری) نیز در راستای حضور اثربخش این مجموعه در دوران پاندمی کرونا در کنار مردم استان ‌‌‌‌‌‌صوزت گرفت.

خب اتفاقاً یکی از گلایه های این مجموعه به میزان گندم تخصیصی به آن مرتبط بود. جهت اطلاع باید عرض کنم از اواسط سال ۱۴۰۰ تاکنون مسایل مرتبط به کارخانجات آرد به وزارت جهاد کشاورزی سپرده شده است.

بخشی که مرتبط با نظارت ما است و البته به فراخور حضور ما در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید صحبت کردیم که کارگروهی برای معرفی و حل چالش های این مجموعه ها ایجاد شود.

با توجه به اینکه امسال خوشبختانه تولید گندم در کهگیلویه و بویراحمد بسیار فراتر از سنوات گذشته بود ، انتظار است سهیمه کارخانجان استان افزایش پیدا کند.

بنای ما جبران ظرفیت خالی این کارخانه و کارخانجات مشابه آن است چرا که معتقدیم با این کار بر تولید و اشتغال افزوده می‌شود.

روزبهان در خصوص معادن کهگیلویه و بویراحمد هم گفت:

ما معادن خوبی در استان داریم ، شاخص های آن معاون بوکسیت، فسفات، آهک هیدراته و… است.

پروژه های خوبی برای معادن فسفات چرام و آهک هیدراته چرام تعریف شده است. در سفر دوم مجموعه محترم دولت قرار است کلنگ زنی مهمی در چرام برای فعال شدن یک معدن بزرگ و حیاتی داشته باشیم.

در فسفات چرام ما مجوز اکتشاف حین استخراج را هم صادر کردیم با این هدف که بهترین و کم هزینه ترین راه برای جبهه کار روشن شود.

انشالله تسهیلات معدن هم به زودی به سرانجام برسد تا از ظرفیت های مهم این بخش در حوزه تولید و اشتغال بهره کافی را ببریم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=354981
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما