چهارشنبه 17 خرداد 1402 - 8:06

واکنش معاون اقتصادی استاندار به پیشنهادات سازمان اقتصادی کوثر در خصوص کارخانه آرد و نشاسته

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

روز گذشته روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر در مطلبی که در واقع پاسخ به رسانه های کهگیلویه و بویراحمد در خصوص احیای کارخانه استراتژیک آرد، نشاسته و گلوکز بود از 3 شرط فخاری؛ مدیرعامل این مجتمع گفت.

این ۳ شرط به این ترتیب و با این درجه اهمیت بیان شده است(شروط و مشروح خبر را از اینجا بخوانید boyernews.com):

یک: مسئولان استانی برای احیای کامل کارخانه ۱۴۰ میلیارد تومان را از محل اعتبارات استانی تأمین کنند و مابقی را سازمان اقتصادی کوثر تقبل کند.

دوم: در شهرک صنعتی یاسوج زمینی در اختیار سازمان اقتصادی کوثر قرار گیرد و این سازمان ظرف یکسال کارخانه ای نو با ظرفیت بسیار بالای تولید انواع آرد، نشاسته و گلوکز راه اندازی کند و کارخانه قدیمی را با سیاست مولدسازی تغییر کاربری دهد.

این شرط توسط مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان لبیک گفته شد ، مرادی نژآد از آمادگی این مجموعه برای تأمین زمین مناسب با همه امکانات و در حد توان برای این مجموعه خبر داد(از اینجا بخوانید boyernews.com)

سوم: مسئولان استانی خودشان قیمت گذاری کنند، خودشان مشتری و فرد حقیقی واجد شرایط را انتخاب کنند تا سازمان اقتصادی کارخانه یادشده را با نظارت آنها به فروش برساند. به علاوه ۵۰ درصد از عایدی فروش کارخانه در استان و به نفع خانواده های شهدا و ایثارگران استان هزینه بشود.

و اما واکنش دکتر احسان عسکری؛ معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به این پیشنهادات در گفت و گو با بویرنیوز:

بر اساس مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری، تأمین منابع به بنیاد شهید و هلدینگ های اقتصادی این سازمان واگذار شده است.

اینکه بگوییم استان مکلف باشد هزینه و سرمایه گذاری این مجموعه را تقبل کند غیر منطقی است، اگرچه هر وقت منابعی داشته باشیم برای کمک به این مجموعه دریغ نخواهیم کرد.

از محل تبصره ۱۸ گفتیم در حد توان و امکان کمک میکنیم.

با دوستان بانک توسعه تعاون هم در محل این مجموعه نشستی داشتیم، این بانک نیز قول همکاری و مساعدت ویژه ای را داد.

عسکری گفت:

خب ایرادی که بود این بود مدیر قبل این مجموعه چندان نگاهی به توسعه و راه اندازی ۳ فاز راکد این مجتمع نداشت که امیدواریم مدیر جدید این مجموعه در این خصوص پای کار بیاید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=354971
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما