شنبه 13 خرداد 1402 - 8:49

دهن کجی سازمان های اقتصادی بنیاد شهید به مردم کهگیلویه و بویراحمد!/۳ شرط فخاری برای استاندار/آیا کارخانه آرد یاسوج در سال رشد تولید متوقف می شود؟

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

در هفته ای که گذشت حضور مدیران ارشد سازمان اقتصادی کوثر و هلدینگ کشاورزی این مجموعه را باید مهمترین رویداد استان دانست.

فخاری؛ مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر ظاهراً آمده بود از این استان خداحافظی کند، بنای او نه فعال کردن کارخانه آرد و نه سرمایه گذاری در زمین تجاری بزرگ مرکز شهر یاسوج بود، به گونه ای که امام جمعه یاسوج به او گفت “ظاهراً برای خداحافقظی از این استان آمده اید“!

فخاری اما وقتی با واکنش مسئولان استانی در خصوص مطالبه گری برای فعال شدن کارخانه آرد، نشاسته و گلوگز یاسوج روبرو شد سه پیشنهاد را مطرح کرد:

یک:  استان ۸۰ درصد منابع 140 میلیارد تومانی مورد نیاز را تامین کند و در قالب تبصره ۱۶یا ۱۸ ,در اختیار سازمان بگذارد که ما حتماً توسعه خواهیم داد .

دو: اینکه ما بتوانیم این مجموعه را به یک شهرک صنعتی منتقل کنیم اگر استان در شهرک صنعتی به ما زمین دهد و اجازه فروش و تغییر کاربری زمین حال حاضر را هم بدهد ما با مابه تفاوت زمین ارزشمندی که در آن هستیم و زمین شهرک صنعتی می توانیم این کارخانه را به بهترین شکل ممکن و بهترین تکنولوژی دنیا ظرف یک سال احداث کنیم .

سه: راه سوم بعد از اینکه امکان دو راه اول میسر نبود فروش به بخش خصوصی است مقامات استان تردید در اهلیت خریدار و قیمت آن را دارند که ما حاضریم به استان وکالت دهیم با قیمت کارخانه بفروشند و پول آن را در اختیار بنیادشهید قرار دهند .

سخنان فخاری اما جالب تر هم میشود:

ما یک کارخانه ورشکسته و زمین گیر شده را تحویل گرفتیم که استان در گذشته و حال هیچ کمکی به آن نکرده است شما نباید انتظار داشته باشید کسی از تهران دلشان برای شما بسوزد اگر مقام محلی برای شرکت و کارگران دلسوزی نکند انتظار چندانی از مرکز و سهامدار بورس نداشته باشید.

اینکه استان فکر کند ما بتوانیم از شرکت های دیگر سازمان این رقم را بگیریم و خارج کنیم تا در استان هزینه شود تقریبا غیر ممکن است چون این شرکت ذیل یک هلدینگ کشاورزی است که در بورس سی درصد سهامدار غیر دارد و رضایت آنها در سرمایه گذاری ها باید جلب شود .

۳ مدیر در زمان خودم در این کارخانه عوض شد اما شرایط کارخانه درست نشد.

و اما چند نکته:

ابتدا که باید تأسف خورد از نگاه مجموعه ای که به واسطه خون شهدا و وجود جامعه ایثارگران شکل گرفته است و اینطور با حساب و کتاب به استانی که بیشترین تعداد ایثارگر و شهید به نسبت جمعیت را دارد و همواره در هر جایی که حاکمیت لازم داشته، پشت آن ایستاده اند!، نگاه میکند.

یعنی اینهمه تلاش و جهاد در راه کشور و اینهمه ایثارگری و شهادت مردم این استان اکنون ارزش 100 میلیارد تومان برای بنیاد شهید را ندارد؟!

نکند اینکه قربانی ضعف مدیریت شده ایم را هم به پای مردم میگذارید! این مدیران دستپخت سازمان شما است، مگر از آسمان آمده اند یا اینکه انتصابشان به جای دیگر مرتبط است؟

این کارخانه اگر به روز و فعال شود نه تنها در بُعد اشتغال که برای تولید کشور هم مهم است، زمین گیر شدن این کارخانه درست در سالی که رهبر انقلاب شعار رشد تولید را داده اند، مشکوک است!

مدیران استانی هم کم مقصر نیستند، اگر سالی چند میلیارد تومان برای بهبود و توسعه این کارخانه هزینه میشد الان چندین برابر آن رقم ها بازدهی تولید داشت و البته بازدهی اجتماعی و اشتغالزایی آن هم که به کنار!

فخاری اما دو شرط برای استاندار گذاشته است که چندان هم سخت نیست ، باید دید استاندار به شروط سازمان افتصادی کوثر تن می دهد یا در نهایت فروش و آوارگی کارکنان این کارخانه را در سال رشد تولید شاهدیم!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=354894
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    شما باید صحبت های فتاح وقتی اومده بود استان میشنیدید

  2. ناشناس گفت:

    بنیاد مستضعفان هم به همین شکل برای استان تعیین تکلیف میکرد

  3. محمد گفت:

    با سلام در این شکی نیست که بنیاد اقتصادی کوثرتصمیم نهایی را گرفته که این شرکت را به شخص خاصی بفروشه بنابراین با گراشتن این شروط میخواد مسئولین ارشد استان در وضعیتی قرار بده که بفروششش راضی بشن اگه راست میگه مدیری که انتصاب میشه با حساب کتاب نظارتی دقیق اعلام میکنه که این موجودی شرکت این هم دخل اینهم خرج با ی حسابرسی ساده در یک دوره زمانی مشخص اگر سود ده باشه که بهتر اگر زیان ده چرا اینجوری شد اینا عمدا اعلام می کنند که زیان ده می باشد که بفروشند و……

  4. میثم گفت:

    وضعیت کارخانه قند یاسوج، شرکت سیمان یاسوج و کلا صنعت دریاسوج چندان مساعد نیست متاسفانه مدیریت ضعیف دولتی و مدیران سفارشی صنعتی مسبب این وضعیت اسفناک هستند.

دیدگاه شما