یکشنبه 7 خرداد 1402 - 15:27

برقراری یک امکان ویژه مالیاتی/قابل توجه صاحبان مشاغل کهگیلویه و بویراحمد/حمایت ویژه سازمان مالیاتی از کسب و کارها

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

میلاد فرخان؛ مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با بویرنیوز به ایجاد یک امکان نوی مالیاتی برای صاحبان مشاغل پرداخت و اظهار داشت:

برای صاحبان مشاغل، همان کسبه های بازار که در طول سال شمسی فعالیت اقتصادی دارند در ماده 100 قانون مالیات های مستقیم (برای برخی صنوف) اجازه ای تعیین شده که از تسلیم اظهار نامه مالیاتی معاف باشند.

مشاغلی که در سال 1401 مجموع فروش آنها کمتر از 67 میلیارد ریال باشد میتوانند با مراجعه به سامانه تعرفه مالیاتی که برایشان پیش بینی شده را به صورت نقدی و یا در اقساط 4 ماهه پرداخت کنند.

فرخان گفت:

دیگر لازم نیست پروسه بارگزاری مدارک و بررسی مستندات و همه جانبه شوند، کما اینکه برای این افراد بخشودگی و تقسیط بدهی ای مالیاتی و تسهیلات اینچنینی هم لحاظ می شود.

البته افراد مختار هستند و میتوانند اظهار نامه تکمیل کنند که در ادامه باید تهیه مدارک و مستندات انجام و ارزیابی دقیق و موشکافانه همکاران ما نیز انجام شود.

فرار مالیاتی در کهگیلویه و بویراحمد داریم؟ در شرکت ها وضع چطور است؟

وی با قددرانی از همکاری های پلیس امنیت اقتصادی، گفت: ما در سطح استان کمیته ویژه ای را برای مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی مأمور کردیم.

تمام حساب های تجاری رصد می شود و البته بررسی های میدانی نیز داریم.

مثلاً ما پزشکانی را شناسایی کردیم که تخلفاتی داشتند، تذکر داده شد و روند قانونی برای آنها لحاظ شده است.

در شرکت های استان با فرار مالیاتی آنچنانی روبرو نبودیم.

حمایت از کسب و کارهای اقتصادی

کمتر از 5 درصد مالیات ها را از کسبه و بازاریان گرفتیم، به جای فشار بر کسبه و فعالان اقتصادی سعی ما بر شناسایی ظرفیت های مغفول مانده بوده است.

سعی ما این بوده ظرفیت های قانونی را برای معافیت در بخش اقتصادی استان را به جهت ضرورت تولید و اشتغال برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد عملیاتی کنیم.

تاکید ویژه به همه کارکنان مالیاتی

فرخان گفت: تکریم مردم یکی از خط قرمز های ما در امور مالیاتی است، به هر حال باید با احترام ویژه ای با مردم برخورد شود و اگر قصوری در این زمینه ببینم، برخورد قاطعی خواهم داشت.

مردم هم باید بدانند مالیات در نهایت به جیب خود مردم باز می گردد و با تخصیص درست و مناسب در مسیر خدمات دهی در حوزه زیرساختی در شهر و روستاها هزینه می شود. کما اینکه تاکنون مطابق قانون عوارض از محل مالیات بر ارزش افزوده را  مطابق با فرامین قانونی بین شهرداری و دهیاری ها به صورت عادلانه تقسیم کرده ایم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=354791
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. جلیل و بابکان گفت:

    درود بر دکتر فرخان مدیر شایسته و توانمند

دیدگاه شما