یکشنبه 7 خرداد 1402 - 13:45

۶ خانواده کهگیلویه و بویراحمد که الگوی اخلاقی همه ما هستند/معامله ای که سودش آرامش و عاقبت بخیری است

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

در روزهای اخیر از ۶  خانواده ای مقتول که از قاتلان اعضای خانواده خود گذشت کردند تقدیر شد

یک نکته مهم البته در مراسم بود و آنهم سخن رئیس توسعه شوراهای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد بود ، سید محمد ابراهیم ساجدی گفت: مجرم باید تنبیه شود نه طایفه اش تنبیه شود، نه اینکه به خاطر رضایت  همه ی هستی فرد و طایفه اش را بگیرند و یک طایفه به خاطر رضایت خانواده مقتول نابود شوند.

و اما چند نکته:

قطعاً بروز حوادث تلخ همانند قتل ابعاد گسترده و نگران کننده ای در پی خود هم برای خانواده مقتول و هم قاتل دارد. شاید یک گوشه نشستن و قضاوت هر دو خانواده سخت و حتی غیر منصفانه باشد اما نکاتی را ضمن احترام به این اصل که باید برخورد بازدارنده حتماً برای کاهش این دست جرم ها پیش بینی شود،  اجمالا عرض میکنیم:

قطعاً در موضوع قصاص کسی نمی تواند مانع یک حق قانونی و شرعی خانواده مقتول شود و به آنها اعتراضی بکند، اما یک نکته اینکه قصاص هیچگاه آرام بخش و تسکین دهنده دل کسی نخواهد بود.

درست است قاتل یکی از اعضای خانواده را دیدن سخت و جانکاه است اما دیدرا ما با برخی خانواده ها که اقدام به قصاص کرده اند موید این موضوع است که گرفتن زندگی یک فرد هیچکاه موجبات آرامش را فراهم نکرده است.

در آن طرف قضیه اما معامله با خدا و گذشت برای احترام به آرامش خانواده مقتول برکات زیادی را به دنبال خود داشته است.

ببخش قطعاً دل بزرگ می خواهد و این دل بزرگ در وجود همه مردم کهگیلویه و بویراحمد هست.

برای اتفاقاتی که ناخواسته بوده میتوان با خدا معامله کرد و این بخشش را تقدیم به روح عزیزانی کرد که به واسطه یک اشتباه و سهل انگاری جان عزیزشان را از دست داده اند.

یادمان نرود همه ما انسان هستیم و با احساس و گاهی این احساسات با جرقه ای به سمت و سوی بدی سوق کند و آنچه نباید اتفاقا بیفتد، پس هم کنترل خشم را تمرین کنیم و هم دلمان را با معنویات گره بزنیم که در زندگی با تصمیمات درست الگو دهنده باشیم.

امیدواریم که برای هیچ خانواده ای در استان چنین اتفاقاتی پیش نیاید…به این 6 خانواده هم باید تبریک گفت که اگرچه توانایی قصاص داشتند اما ترجیحشان ببخش و گذشت بود …

باشد که خداوند بر همه ما بخشاینده باشد

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=354788
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما