شنبه 6 خرداد 1402 - 13:19

سخنان تند رئیس نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد در شورای مسکن/اظهار تأسف استاندار از یک اقدام غیر قانونی

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

نشست بررسی مشکلات و موانع طرح نهضت ملی مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور دستگاهای متولی برگزار شد و استاندار در این جلسه تاکید کرد: این به دلیل بروز برخی مشکلات ۱۰ هزار واحد از برنامه طرح ملی نهضت مسکن عقب است.

جهانگیر احسانی ضمن قدردانی از احمدزاده؛ استاندار و شهامت؛ معاون عمرانی استاندار و راستا؛ مدیرکل راه و شهرسازی بواسطه پیگیری جدی موضوع اجرای نهضت ملی مسکن ، اما به اعتقاد من یک ایراد اساسی در فرآیند اجرای نهضت ملی مسکن وجود دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ادامه داد: عدم نظارت جامعه بزرگ نظام مهندسی استان بعنوان تنها و تنها تشکل تخصصی در امر نظارت بر ساخت و ساز، یک اشکال بزرگ است ، جناب اقای استاندار جایگاه نظام مهندسی در ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن کجاست؟! این اقدام سوال برانگیز است.

وی گفت: در جلسات متعدد شورای مسکن ما داد زدیم ولی تاکنون نتیجه ای نداشته است . کدام استان را سراغ دارید که طراحی و نظارت ساختمان‌های طرح نهضت ملی مسکن از سیکل نظام مهندسی نگذشته و توسط ناظرین مهندس عضو سازمان نظارت نمیشود؟!

احسانی اظهار کرد: پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان به مشاور داده شد و از نظام مهندسی و مهندسان نظام مهندسی استفاده نشده است.

استاندار در واکنش به صحبت‌های رئیس سازمان نظام مهندسی استان گفت: بیان این موضوع بسیار تاسف بار است که چرا تاکنون راه و شهرسازی از این مسئله مهم چشم پوشی کرده است و باید به زودی آن را در دستور کار خود قرار دهد.

احمد زاده اظهار کرد: چطور است که در استان زلزله خیز ساختمان ساخته می شود اما از ظرفیت نظام مهندسی استفاده نشده است، باید حتما از نظام مهندسی در این طرح استفاده شود البته نظام مهندسی هم باید در اجرای این طرح تعامل و همکاری داشته باشد.

سید علی احمدی زاده تصریح کرد: ‌‌‌‌‌‌ عدم حضور نظام مهندسی تحت هیچ شرایطی پذیرفته نیست و خلاف قانون است.هیچ کس در هر مقامی نمی تواند از رعایت قانون تخطی نماید حتی رهبری معظم در صدور احکام ولایی اول رعایت قانون را مد نظر داشتند.

وی تاکید کرد: توجه به کیفیت واحدهای مسکونی و استفاده از نظام مهندسی در طرح نهضت ملی مسکن سرمایه‌گذاری است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=354775
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. کارشناس گفت:

    با سلام من در شهرداری شهرهای دیگه بودم بله نظام مهندسی نظارت دارد ولی با فراخوانی که زد از مهندسین خواست به به صورت رایگان در این امر خدا پسندانه شرکت کنند و نظارت بر عهده بگیرند که خیلی استقبال شد ، اینجا نظام مهندسی دنبال سر کیسه کردن مردم نه کار خیر

  2. جواد گفت:

    واقعا مسکن ملی کاملا به انحراف رفته مخصوصا تو استان ما
    خود بنده به خاطر اینکه هیچ آینده ی روشنی برای نسکن ملی تو استان ندیدم واریز وجه نکردم تا حدف شدم.هر کسی مراجعه میکنه فقط و فقط میگفتن پولتونو به هدر ندید

  3. م ف گفت:

    س. درود بر استاندار محترم و مدیر عامل محترم نظام مهندسی استان. باتوجه به زلزله خیزی استان حضور مهندسین بر نظارت ساخت وساز مسکن ملی لازم و ضروری است.

  4. اشکان گفت:

    …………،مهندسی باسابقه ای درشهریاسوج گفته که هیچ ساختمونی نیست که پذیراییش شش تافرش ۱۲متری بخوره،واقعاتاسف داره ،اینهمه ساختمون هست که حداقل ۲۰تافرش ۱۲متری میخوره اونم ساختمون بتون آرمه که خیلی محکمه،نهایتا تاسف بیشمار برای این مهندس شهریاسوج مسئول دفتربهکاره

  5. سمندون گفت:

    خداروشکر به خاطر حضور دکتر شهامت که این همه به فکر مهندسان است،پاکترین فرد در تمام ادوار مهندسی

دیدگاه شما