چهارشنبه 3 خرداد 1402 - 15:02

دو انتصاب جدید در سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد/+عکس

بویرنیوز ، مراسم تودیع و معارفه مسولین نمایندگی های نظام مهندسی ساختمان شهرستانهای بهمِی و لنده با حضور احسانی؛ رئیس و کهزادی؛ نایب رئیس سازمان،  مسئولان فرمانداری، راه و شهرسازی و اعضای شورای شهر این شهرستان ها برگزار شد.

جهانگیر احسانی در این آئین ضمن آرزوی موفقیت برای مسولین نمایندگی ها به تبیین برخی وظایف نمایندگی ها پرداخت  و اظهار داشت: ناظرین وظیفه مسولیت و صیانت از حقوق مردم به عنوان جامعه هدف را به عهده دارند و این امر فقط با حضور مستمر و موثر در پروژه ها و انجام نظارت کیفی و دقیق از شروع تا پایان دوره میسر می گردد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گفت:  نظارت دقیق مهندسین مطابق مباحث مقررات ملی ساختمان از وظایف ذاتی مهندسین می باشد و عدول و تخطی از این اصول می تواند عواقب جبران ناپذیری هم برای مردم و هم برای مهندسین داشته باشد.

وی افزود: حفظ احترام و جایگاه مهندسین و رعایت صلاحیت و ظرفیت کاری مهندسین جهت مراعات عدالت و جلوگیری از تضییع حقوق مهندسین سرلوحه کار نمایندگی ها قرار گیرد.

احسانی به موضوع آزمایشگاههای بتن و مکانیک خاک اشاره و گفت: برآورده کردن حداقل های مباحث مقررات ملی ساختمان در نمونه برداری ها باید رعایت گردد.

در ادامه کهزادی نیز ضمن قددرانی از مسئولان اسبق و فعلی نمایندگی ها، احترام به حقوق شهروندی و جامعه مهندسی را سرلوحه کار نمایندگی ها دانست و اظهار داشت: رعایت ظرفیت ها و صلاحیت ها و اعمال قانون تعارض منافع از مهمترین وظایف نمایندگی ها می باشد .

نایب رئیس سازمان، مدیران شهری و دیگر مسئولین شهر لیکک را به اجرای طرح توسعه شهری و ظوابط اجرایی طرح تفضیلی دعوت نمود و بیان کرد:  چنانچه مدیران و مردمان فهیم این شهر خواهان داشتن یک سیما و منظر شهری زیبا و پایدار، خط آسمان متناسب با چشم انداز ها و جاذبه های طبیعی شهر ،رعایت اشرافیت و محرمیت در ساخت و سازها بویژه در بازشوها باشند، لازم است در کنار جامعه مهندسین نسبت به تحقق پذیری ضوابط اجرایی طرح های توسعه شهری حساسیت به خرج داده و در کنار شهرنشینی شهرگرایان خوبی نیز باشند.

دکتر کهزادی در خصوص رعایت ضوابط پارکینگ در ساختمانها گفت: مهندسین و مردم و بیشتر از همه مراکز صدور پروانه ساخت را در این رابطه مورد خطاب قرار دادند.

نایب ریس سازمان فلسفه وجودی سازمانهای نظام مهندسی ساختمان و دفاتر نمایندگی این سازمان را دفاع از حقوق شهروندی قلمداد کرد و تصریح کرد: اعضای هیات مدیره سازمان استان سیاست ها و راهبردهای علمی و تخصصی خود را در کنار جامعه مهندسی هفت رشته مهندسی ساختمان و مبتنی بر خلق و ساخت زیستگاه های انسانی توانا، خلاق، تاب آور ، پایدار و زیست پذیر با تاکید بر ایمنی، امنیت ،مطاوبیت ، سرزنده و مملو از زیبایی بصری با رعایت همه جانبه مقررات ملی ساختمان و ضوابط و مقررات شهرسازی بنا کنند. همچنین نظارت همه جانبه خود را نیز در کلیه سکونت گاه های استان اعم از شهری و روستایی به جد مد نظر داشته باشند.

گفتنی است: در این مراسم زهرا فردایی مقدم کارشناس ارشد معماری و عضو سازمان به عنوان مسول نمایندگی لیکک و شفاهی به عنوان مسول نمایندگی نظام مهندسی شهر لنده معرفی و از زحمات مسئولان سابق این نمایندگی ها قدردانی شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=354731
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما