پنجشنبه 28 اردیبهشت 1402 - 8:36

قدردانی وزیر میراث فرهنگی از مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد /+عکس

بویرنیوز– وزیر میراث فرهنگی و گردشگری از برگزار کنندگان جشنواره کوچ قدردانی کرد.

سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شامگاه چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ در آیین افتتاحیه هفتمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین در یاسوج با بیان اینکه عشایر پرافتخار شناسنامه ایران بزرگ هستند، اظهار داشت: کوچ یک رویداد زیبا و برجسته انسانی است در کوچ و در حرکت عشایر بسیاری از فضیلت‌های انسانی را می‌توانیم ببینیم.

وی گفت: امروز مدیریت پیشرفته در دنیا معتقد است که سازمان‌ها با محیط‌شان شناخته می‌شوند و سازمانی موفق است محیطش را خوب بشناسد و متناسب با شرایط آن را تغییر دهد، کوچ عشایر مصداق بارز محیط‌شناسی است.

این وزیر دولت سیزدهم بیان کرد: وقتی حرکت می‌کنیم تحول همراه با تحمل و سختی است این دو همواره با هم‌ هستند و اگر کسی تصور کرد می‌تواند تحول ایجاد کند بدون اینکه تحمل کند به بیراهه رفته است.

ضرغامی بیان کرد: در ایل بهترین سازماندهی و تقسیم‌کار صورت می‌گیرد و هیچکس در جریان کوچ بیکار نیست و همه کار می‌کنند که این برای یکجا‌نشین‌ها و شهرنشین‌ها و کلان‌شهرها بهترین درس است که برای یک کار ارزشمند باید تقسیم کار صورت گیرد.

وی گفت: در کوچ همه تلاش می‌کنند با هم باشند اگر کوچ انجام می‌گیرد و ایل حرکت می‌کند از دام بیمار تا پیرزن و پیرمرد همه باید با هم بروند زیرا ایل دسته‌جمعی است و به بزرگ‌ترهایش احترام می‌گذارد.

این مسئول گفت: ایل ستون و محور دارد و اینها برای دنیای بی‌هویت امروز و برای کسانی که یکسان‌سازی را می‌خواهند تحمیل کنند درس است آداب و رسوم ایل سبب پایداری فرهنگ می‌شود.

وی گفت: سومین نکته استفاده از همه داشته‌ها است در مدیریت امروز امکانات، چه سخت‌افزاری و چه نرم‌افزاری، مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند اما ایل و کوچ به ما می‌آموزد که از همه‌چیز باید بهترین استفاده را کنیم.

وزیر دولت سیزدهم گفت: کوچ وقتی انجام می‌شود و ایل راه می افتد از تجهیزات بسیار ابتدایی بهترین و مؤثرترین و بزرگ‌ترین استفاده صورت می‌گیرد و دانش و مهارت استفاده از این تجهیزات ابتدایی وجود دارد که اینها برای یکجانشینی که باعث شده محیط زیست و منابع از بین برود، درس بزرگی است.

وی گفت: عشایر ایران از عشایر بویراحمدی گرفته تا عشایر قشقایی و عشایر دیگر نقاط کشور باعث حفظ هویت و فرهنگ ملی ما و مایه افتخار هستند.

ضرغامی افزود: از مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، فرمانده سپاه فتح، فرمانداری، شهرداری، شورای شهر و به خصوص هنرمندان عزیز که باعث هویت و رونق این مراسم شدند سپاسگزاری می‌کنم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=354570
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    اگر این حرفا را نزنید چی بگید ؟

  2. رز گفت:

    حداقل یه وزیری بیاورید که بتونه یه بودجه اختصاص بده بیکارترین وزارت همین گردشگری است اخه به خاطرسختگیری پوشش کدام گردشگرمیادکشور صنایع دستی هم که نبودسرمایه منحل شده براتفریح اومده

  3. ياسوج زيبا گفت:

    طالبي خوب كار ميكنه
    بعضي مديران درس بگيرن شايد

دیدگاه شما