یکشنبه 24 اردیبهشت 1402 - 10:57

فرودگاه بین المللی یاسوج/اسمی که فقط در حد همان اسم مانده/چرا دولت توجهی به فرودگاه و راه آهن مرکز استان ندارد؟!

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

روز گذشته فرشید کرمی؛ معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد از نقشی که فرودگاه یاسوج باید در توسعه و رونق صنعت گردشگری ایفا کند و اینچنین نشده گفت.

کرمی با انتقاد از وضعیت پروازی فرودگاه یاسوج از رسانه ها خواست به این موضوع ورود تا شاهد تحرک و پویایی در این حوزه مهم باشیم.

در این باره اما چند نکته قابل توجه است:

یکی از مهمترین ادعاهای استاندار و سایر مسئولان ما تاکید بر ظرفیت های عظیم گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد است.

این را از یک سو میشنویم اما در سوی دیگر ماجرا شاهد کاهش پروازهای فرودگاه یاسوج به تنها 2 روز در هفته آنهم صرفاً به مقصد در تهران در ساعات بد روز هستیم.

باید پذیرفت یکی از الزامات اساسی توسعه هر منطقه ای وضعیت راه های دسترسی امن ، آسان و ارزان آن است.

در کهگیلویه و بویراحمد میبینیم فرودگاه آن به قول خودشان بین المللی میشود اما همان پروازهای محدود داخلی نیز محدودتر شده است، راه آهن آن نیز فقط در حد حرف مانده و با این روند تا 100 سال دیگر هم سوت قطار در این منطقه شنیده نمیشود.

خب این بی توجهی ها به توسعه راه های دسترسی و حمل و نقل زمینی و هوایی یعنی پشت پا زدن به همه این ظرفیت هایی که همه ما مدعی آن هستیم.

جای تعجب است دولت سدهایی که فقط ضررشان برای این استان است و میلیاردها تومان هم هزینه در بر دارد را به سرانجام میرساند اما برای این دست پروژه ها که حیات اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد وابسته به آن است چندان عجله ای ندارد!

فردا هم در سفر رئیس جمهور به جای داد زدن دردهای این استان تلاش مدیران ما می شود بیان مطالبات دم دستی و خوب نشان دادن شرایط بدی که مردم دارند با زندگی در دل آن رنج می کشند!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=354467
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مسئول گفت:

    هزینه پیامک حجاب رو خرج بین المللی کنن

دیدگاه شما