چاپ این برگه

یاسوج کلانشهر می‌شود!/خوشحال باشیم یا غمگین از آینده ای مبهم در شهر

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

الحاق روستاهای اطراف شهر یاسوج بعد از گذشت 7 سال در جلسه هئیت دولت تعیین تکلیف و‌ توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

در نشست 13 اردیبهشت ماه هئیت دولت مصوب شد که روستاهای سروک، تل خسرو علیا، سرابتاوه علیا و سفلی از دهستان سررود جنوبی و روستاهای مادوان سفلی، مهریان، بلهزار و جدول غوره مهریان از دهستان سررود شمالی و مزرعه‌ها و مکان‌های تابع آن‌ها به شهر یاسوج بخش مرکزی بویراحمد محلق شد.

همچنین شهرهای یاسوج و مادوان بخش مرکزی شهرستان بویراحمد پس از ادغام با یکدیگر به یک شهر تبدیل و به عنوان شهر یاسوج نامگذاری می‌شود.

حالا باید خوشحال باشیم؟!

با نگاهی به وضعیت کنونی شهر یاسوج قطعاً جای خوشحالی از این تغییرات باقی نمی ماند.

یاسوج اگرچه مرکز استان است اما هیچ شباهتی به یک مرکز استان ندارد ، از بی هویتی در ساخت و سازها گرفته تا عدم توسعه زیرساخت های شهری و شهرسازی گریبان این مرکز استان را گرفته است.

در همین لحظه تنظیم خبر، نبود زیرساخت مناسب جاده ای و عدم پیش بینی پل های مناسب بر روی رودخانه بشار موجب ترافیک های گسترده در این بخش از شهر شده است.

در مناطق حاشیه ای ساخت و سازهای بی هویت و باری به هرجهت را شاهدیم که مشخص نیست در اینده اتفاقی افتاد باید به چه صورت به آنها خدمات داده شود.

از نظر مبلمان شهری نیز یاسوج فقیر است.

سالهاست از عمر تعریض یک خیابان حیاتی در آن میگذرد و همچنان تکمیل نشده است.

در این شهر خبری از یک پارکینگ درست و حسابی نیست و این واقعاً از عجایب برای یک مرکز استان است.

همین مناطق الحاقی اکنون ایستگاه های تاکسی‌شان در مرکز یاسوج موجب ترافیک و دردسرهای فراوان برای مردم شده است.

حمل و نقل عمومی کمترین توفیقی نداشته و…

به نظر می‌رسد باید نگران این الحاق بود، اکنون نیز یاسوج با مشکلات شهری فراوان دست و پنجه نرم می‌کند و هر روز شاهد جنگ و دعوای زرگری شهردار و اعضای شورا هستیم که عمده وقت آنها را هم معطوف همین موارد بی اساس کرده است حالا فکر کنید باید شاهد افزایش اعضای شورا و دردسرهای بیشتر آن هم در این شرایط باشیم…