چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402 - 12:25

کشف چهار تن فرآورده خام دامی فاسد در یاسوج

بویرنیوز– بیش از چهار تن انواع فرآورده‌های خام دامی فاسد در سردخانه خانگی در شهر یاسوج کشف و ضبط شد.

مدیرکل دامپزشکی این استان گفت: بر اساس گزارش مردمی در سامانه ۱۵۱۲ دامپزشکی مبنی بر فعالیت غیر مجاز سردخانه خانگی در شهر یاسوج کارشناسان واحد نظارت دامپزشکی شهرستان بویراحمد، تعزیرات حکومتی و مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد این موضوع را پیگیری کردند.

مختار رجائی‌فر افزود: محصول‌های این سردخانه، که به دلیل شرایط نگهداری نامناسب در یخچال‌های خانگی، انقضای تاریخ مصرف و همچنین بوی تعفن بسیار زیاد غیر بهداشتی بود ضبط شد.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه گوشت قرمز، ماهی، چربی‌های حیوانی و ضایعات مرغی از جمله محصول‌های غیربهداشتی در این مرکز غیر مجاز بود اضافه کرد: این مواد به واحد تبدیل ضایعات کشتارگاهی منتقل شد.

رجائی‌فر از برخوردهای قاطع و قانونی با متخلفان بهداشتی از طریق دستگاه قضایی و تعزیرات حکومتی خبر داد و گفت: تضمین سلامت غذایی از مزرعه تا سفره جزء وظایف ذاتی دامپزشکی بوده و با افراد سودجویی که بخواهند به هر طریق سلامت غذایی مردم و به تبع آن سلامت غذایی جامعه را به خطر بیندازند قاطع و قانونی برخورد می کند.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در حوزه فرآورده‌های خام دامی از مرحله تولید تا عرضه را به سامانه ۱۵۱۲ ارتباط مردمی دامپزشکی گزارش دهند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=354429
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما